Leaving Neverland

@Petruska @niphredil Det minne jag har är bara att jag med jämna mellanrum såg att MJ var pedofilanklagad, läste nog inte en enda artikel, tänkte förmodligen mest Jaja, superstjärna anklagad, sånt som händer i USA, ord står väl mot ord som vanligt.

Hade det gällt den artist jag lyssnade mest på under 80-talet, Springsteen, då hade jag läst varenda rad. Men med MJ var det mer Jaha, wacko Jacko, störd kille från störd familj.
Ja, det är nog något sådant jag också tänker. Och så tänkte jag väl nog att anklagelserna var väsentligen sanna. Oklart på vilken grund, men jag tänker mig att sådant som att jag inte alls gillade musiken eller rörde mig bland personer som gjorde det, gjorde det väldigt enkelt att tro på den här typen av anklagelser mot honom - även i övrigt framstod han ju som en smula underlig som person.

Men jag har nog fattat det här med @niphredil och mig och MJ nu. :) Det blev bara så himla mycket av precis tvärtom först, att jag inte fick ihop det alls.
 
Ja, det är också min bild av hur väldigt många såg honom. Jag vet inte hur många jag läst och hört säga "ja, han är ju jättemärklig och väldigt störd såklart, men pedofil? Nja, det vet vi inte". Det tycker jag har varit en allmän hållning länge gentemot honom.

Det jag minns absolut mest om MJ var alla rubriker när jag han stod på balkongen och höll sitt barn över räcket. Då var jag tonåring, typ 14-16 någonting. DET minns jag jättetydligt.
Ja, herregud! Hur skulle en 14-16-åring kunna glömma en sådan bild?!
 
Ingen aning faktiskt!

Angående hur tidslinjen ser ut över vad folk visste och när så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Som sagt, jag var omedveten om det mesta kring MJ tills typ tidiga tonåren. Oavsett vad andra visste eller inte visste.
Nej alltså det kändes som att andra undrade över tidslinjen och jag ville ge en liten bit.
 
Senast ändrad:
Nej alltså det kändes som att andra undrade över tidslinjen och jag ville ge en liten bit.
Dvs svårt tex att alltid ha vetat om man är född -75 iom att han kanske var hyggligt normalt skildrad till 1985.
Samtidigt svårt att ha koll på honom om man är född mycket senare för egentligen var han väl inte lika stor/revolutionerande rent musikaliskt? Utan mest galen?
 
Samtidigt svårt att ha koll på honom om man är född mycket senare för egentligen var han väl inte lika stor/revolutionerande rent musikaliskt? Utan mest galen.
Ja, jag tror på senare tid att han inte ses som så himla stor längre? När jag var rätt liten var han fortfarande musikaliskt enorm liksom. På Små stjärnorna var det fortfarande ungar som valde hans låtar liksom ;).
 
Dvs svårt tex att alltid ha vetat om man är född -75 iom att han kanske var hyggligt normalt skildrad till 1985.
Samtidigt svårt att ha koll på honom om man är född mycket senare för egentligen var han väl inte lika stor/revolutionerande rent musikaliskt? Utan mest galen.
När jag skrev "alltid", menade jag nog som att ungefär lika länge som jag öht har tänkt på MJ, har jag nog också hört om de där med barn. Eftersom MJ aldrig har gjort något vidare intryck på mig, har ingenting om honom kunnat komma som en sorts uppenbarelse eller insikt till mig, utan mer som ett jämnt brus i bakgrunden, tillsammans med det övriga bruset.
 
Dvs svårt tex att alltid ha vetat om man är född -75 iom att han kanske var hyggligt normalt skildrad till 1985.
Samtidigt svårt att ha koll på honom om man är född mycket senare för egentligen var han väl inte lika stor/revolutionerande rent musikaliskt? Utan mest galen.
Musikaliskt var hans musik, hans videos, hans dans något som slog igenom på ett massivt sätt.

Jg tror, för att förstå hans storhet måste en ta ett steg tillbaka och titta på vad som hände i stort just då, med den utveckling som skedde med musik och huur den framställdes med videos bland annat.
 
När jag skrev "alltid", menade jag nog som att ungefär lika länge som jag öht har tänkt på MJ, har jag nog också hört om de där med barn. Eftersom MJ aldrig har gjort något vidare intryck på mig, har ingenting om honom kunnat komma som en sorts uppenbarelse eller insikt till mig, utan mer som ett jämnt brus i bakgrunden, tillsammans med det övriga bruset.
Men du är född senare än 75?
 
Dvs svårt tex att alltid ha vetat om man är född -75 iom att han kanske var hyggligt normalt skildrad till 1985.
Samtidigt svårt att ha koll på honom om man är född mycket senare för egentligen var han väl inte lika stor/revolutionerande rent musikaliskt? Utan mest galen?
Thriller är väl fortfarande historiens mest sålda album? 47 miljoner nånting. Han ansågs ju totalt banbrytande, men på slutet hade nog hans karriär varit på väg neråt rätt länge.
 
Ja, det är också min bild av hur väldigt många såg honom. Jag vet inte hur många jag läst och hört säga "ja, han är ju jättemärklig och väldigt störd såklart, men pedofil? Nja, det vet vi inte". Det tycker jag har varit en allmän hållning länge gentemot honom.

Det jag minns absolut mest om MJ var alla rubriker när jag han stod på balkongen och höll sitt barn över räcket. Då var jag tonåring, typ 14-16 någonting. DET minns jag jättetydligt.

Jag gillade Nirvana, Pulp, suede. MJ var inte nåt jag gillade. Nu än mindre. Han var ingen figur hemma hos oss.
 
Men det kan inte ha gått dig förbi alla artiklar om hans märkligheter? På den tiden läste de flesta samma nyheter liksom.
Men om en superdupermegastar som man själv är helt ointresserad av misstänks för sexbrott mot barn, så blir man väl snarast ännu mer ointresserad? Tänker jag.
 
Jag gillade Nirvana, Pulp, suede. MJ var inte nåt jag gillade. Nu än mindre. Han var ingen figur hemma hos oss.
Han var ingen figur hos oss heller men jag älskade hans musik när jag var yngre. Och Nirvana, Pulp och Suede :).
 
Alltså jag förstår föräldrarna faktiskt, det är en väldigt overklig situation dom hamnade i egentligen. Tror faktiskt alla föräldrar kan hamna i den situationen om det är en sådan person som kommer in i livet.

Där sa du nåt. MJ var expert på att manipulera. Utstuderat och över en lång tid. Jag tror inte att vi kan sitta och kolla på tv och säga att ”det skulle vi ALDRIG gå med på”. Så bra var han på att föra alla bakom ljuset.
Men en hoppas ju att en skulle kunna se igenom en sån otäck människa.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 893
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp