Leaving Neverland

han är ju jättemärklig och väldigt störd


Det barn, vars förälder tog det till domstol, vittnade dessutom om hur MJ’s penis såg ut med fläckar pga viltigon, vilket ska ha stämt med undersökning MJ fick genomgå under det fallet.

Men de fick erbjudande om settlement och därav drogs fallet inte vidare. Detta är ju i sig även en tragisk sak. Man tar erbjudande om x millioner för att det är ovisst hur en rättegång mot en världsikon kommer falla ut, och troligtvis finns det många anledningar hos många människor, inkl du och jag säkerligen, till varför man dessutom kan väga det ekonomiska mot risken att inte vinna något alls i en sådan oerhört stor rättegång.
Jag tror att skam är en stor anledning också. När man är överlevare bär man så mycket på skam och skuld. Vid rättegången var det säkert oerhört svårt att i offentligheten erkänna att detta har hänt.
 
Jag planerar att se den efter ha läst den här tråden (finns den på svtplay?), men sökte också på tumblr för att se vad folk i allmänhet tänkte om det. Och hittade detta som summerar detta rätt bra.
tumblr_po0epbkZf61shiv3ro1_640.pnj

Finns ju sjukt mycket som är helt jävla creepy som ses som OK när det är kändisar inblandade, några exempel är ju Woody Allen som gifter sig med sin adopterade dotter, Elvis som började dejta en 14 åring, Jerry Lee Lewis som gifte sig med en 13 åring, Drake som skriver "I miss you so much" till en 14 årig tjej. Så jävla vidrigt att det blir mer OK så fort det är kändisar.
 
Jag tror att skam är en stor anledning också. När man är överlevare bär man så mycket på skam och skuld. Vid rättegången var det säkert oerhört svårt att i offentligheten erkänna att detta har hänt.

Absolut. Tycker det är fruktansvärt vad alla som går igenom sexuella övergrepp utsätts för, och att dessutom som groomat BARN sitta i en rättegång skulle jag våga påstå inte går att ens förstå fullt ut för en som vuxen eller när man själv inte erfarit detsamma . Detta inser man ju tycker jag som vuxen när man ser dokumentären och det är just därför den är så fruktansvärd och väcker så mycket publicitet !

Tycker alla som sett dokumentären enligt tips från flera i tråden även helt klart bör se Oprahs program med de drabbade. Den ger vikt, förståelse och bredd ytterligare ang problematiken och tragedin för alla barn som utsatts för övergrepp - oavsett typ av övergrepp .
 
Finns ju sjukt mycket som är helt jävla creepy som ses som OK när det är kändisar inblandade, några exempel är ju Woody Allen som gifter sig med sin adopterade dotter, Elvis som började dejta en 14 åring, Jerry Lee Lewis som gifte sig med en 13 åring, Drake som skriver "I miss you so much" till en 14 årig tjej. Så jävla vidrigt att det blir mer OK så fort det är kändisar.
Fast det är väl ingen utom de själva som tycker att det ÄR ok? De du nämner har ju varit väldigt omdiskuterade.
 
Fast det är väl ingen utom de själva som tycker att det ÄR ok? De du nämner har ju varit väldigt omdiskuterade.

Det är där jag personligen får väldigt svårt att skilja på person och verk. Hade de nu varit väldigt omdiskuterade så varför är de inte bojkottade?

För egen del är och har jag alltid varit noll insatt i musikvärlden och nästan lika oinsatt i vanliga nyheter. Så jag hade aldrig hört om annat än MJs konstiga vita hud och ansikte. Aldrig ens hört honom prata innan denna dokumentären och aldrig sett en bild på honom med en pojken i handen. Då har man ju också (sig själv helt att skylla) gett sig själv en jävligt dålig förutsättning för att bojkotta.
 
Det är där jag personligen får väldigt svårt att skilja på person och verk. Hade de nu varit väldigt omdiskuterade så varför är de inte bojkottade?

För egen del är och har jag alltid varit noll insatt i musikvärlden och nästan lika oinsatt i vanliga nyheter. Så jag hade aldrig hört om annat än MJs konstiga vita hud och ansikte. Aldrig ens hört honom prata innan denna dokumentären och aldrig sett en bild på honom med en pojken i handen. Då har man ju också (sig själv helt att skylla) gett sig själv en jävligt dålig förutsättning för att bojkotta.
Fast bojkotta hur, slänga sina skivor och inte gå på Woody Allens filmer? Det märker ju inte många om man gör.
 
Fast bojkotta hur, slänga sina skivor och inte gå på Woody Allens filmer? Det märker ju inte många om man gör.

Det framkommer ju alltid att sådant här pågått i år/decennier och varit uppe i media fram och tillbaka utan att någon reagerat? Hade folk nu varit så upplysta och tagit ställning hade ju karriären inte fortsatt? Det har ju skrivits här en massa i tråden om att detta varit känt lång tid medan MJ levde?
 
Det framkommer ju alltid att sådant här pågått i år/decennier och varit uppe i media fram och tillbaka utan att någon reagerat? Hade folk nu varit så upplysta och tagit ställning hade ju karriären inte fortsatt? Det har ju skrivits här en massa i tråden om att detta varit känt lång tid medan MJ levde?
Tagit ställning så att han tvingades sluta som artist? Jag vet inte hur det skulle gå till faktiskt, på annat vis än om han åkt i fängelse. Vem är ”någon” som ska reagera? Att det varit ett jäkla liv kring honom beror ju på att folk reagerat.
 
Tagit ställning så att han tvingades sluta som artist? Jag vet inte hur det skulle gå till faktiskt, på annat vis än om han åkt i fängelse. Vem är ”någon” som ska reagera? Att det varit ett jäkla liv kring honom beror ju på att folk reagerat.

Någon är självklart alla! Går ingen på din spelning så blir den ju inte av. Men det händer ju aldrig. Dels för att så många inte vet, förnekar, skiljer på person och verk. Därför vänder jag mig lite emot uttrycket att detta var allmänt känt och faktiskt även lite emot att det varit ett jäkla liv i betydelsen att det har ju uppenbarligen inte varit tillräckligt.
 
Tagit ställning så att han tvingades sluta som artist? Jag vet inte hur det skulle gå till faktiskt, på annat vis än om han åkt i fängelse. Vem är ”någon” som ska reagera? Att det varit ett jäkla liv kring honom beror ju på att folk reagerat.
Fast det rimliga vore ju om folk och företag vägrade samarbeta med personer som gör sånt här. Om moralen kunde få tala lite högre än pengarna.
 
Nej jag menade bara att det ju är en slags bojkott :)
Ja alltså jag hade nog inte sörjt om någon i hans entourage knackat in pannbenet på honom (eftersom jag just är i slutet av dokumentären som är så känslo- och smärtsamt)

Men de här historierna, oavsett om det MJ eller andra pedofiler eller #metoo, att vi verkar önska för mycket av verkligheten när vi vill att de som vet skulle protestera.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 909
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp