Ledade stigbyglar säkra?

Puppan

Trådstartare
Hopptränaren rekommenderade ledade stigbyglar, men är de säkrare än vanliga stigbyglar? Eller jämfört med svängda (australiska) eller sådana med gummiring på sidan?

Sv: Ledade stigbyglar säkra?

nej, skulle inte säga att din är säkrare på något vis.. dom ser ut och fungerar likadant som vanliga stigbyglar (ej australiensiska eller med snodd)..

men ja lär säga att dom är ypperligt bekväma att rida med..

Dom är jättesköna och betydligt säkrare än dom australiensiska iaf, dom är jag livrädd för har sett alldeles för mycket folk som fastnat i dom....

De borde vara lite säkrare än vanliga stigbyglar men framför allt så är de otroligt sköna. Rekommenderar dem varmt.

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
567
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
663
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 425
Utrustning Magnetiska stigbyglar från Ophena. Nån som rider med dem? Sitter de bra? Finns ingen risk att man glider ur dem, åt sidan, där det... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 443
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka