Ledade stigbyglar

Sv: Ledade stigbyglar

Jag tycker Sprengers är absolut bäst, de är helt underbara. MEN! De har man (jag) ju inte råd med så jag köpte mig ett par Shires (Coronet heter de i vissa fall, men det är samma stigbyglar!) och är nöjd med dem. Billigt. ;-)

Ni som har Shires, är de små i storlekarna?

Jag köpte ett par sådana igår. Men butiken skulle just stänga och jag tittade väl inte så noga. När jag kom hem jämförde jag dem med mina Sprenger och då var Shires betydligt mindre. Undrar om jag tog barnstorlek eller om "vuxenstorleken" är ganska liten. Funderar på om jag borde byta kanske. :confused:

Jag tycker inte de är så små? Jag har damstorlek. De Sprenger som jag red i var visserligen större, men det var pga. att det var herrstorlek (de var min fd arbetsgivares).

Mina Dam shires är småå. Precis så att jag får in mina grova stallkängor i dem. Nu rider jag ju 90 % av året med läderstövlar, men när det är smällkallt är det ju inte sååå varmt med dem :p

modzan skrev:
Vill köpa sådana och undrar vilka som är bra. Hurdana är som från Mark Todd? Får inte kosta allt för mycket.
Jag har Sprenger. originalet är alltid bäst ;) och de är fantastiskt bra. Speciellt om man som jag har en knäskada. /Asmo.

Jag tyckte de var värdelösa, mina var stenhårda :confused: Lämnades tillbaka :p
Fast det är nog olika hur de passar människor.

Notorius skrev:
Mina Dam shires är småå. Precis så att jag får in mina grova stallkängor i dem. Nu rider jag ju 90 % av året med läderstövlar, men när det är smällkallt är det ju inte sååå varmt med dem :p

Då var det väl damstorlek jag fick tag i ändå. Håller med, precis att kängorna gick in. Och jag rider ju snarast i kängor eller gymnastikskor eller liknande om inte 90% av tiden så åtminstone ganska mycket. Jaja, det får väl gå ändå. Tack för infon.

Förstår inte att ni tycker de är små? :confused:
Jag har inga problem alls att få plats med mina vinterridstövlar eller grova vinterkängor i dessa? (Shires damstorlek)

Kanske har jag mindre fötter än ni ;) :o :angel:

Kanske är så... :) Här är det stl 39-40 som gäller.;)

39-40 har jag i mina vinterkängor. Och de är grova :p

Jag har ett par Globus, jättesköna! Kostade bara 250 spänn. Har ridit i ett par Sprenger också, och det är lite skillnad. Sprenger är mkt mjukare och mer flexibla. Men jag tycker att mina Globus fungerar bra!

Jag tycker inte heller de är små. Har damstorlek på mina och storlek 40 på mina fötter. Inga problem med kängor alls. Gott om plats.

köpte tt par sprenger för typ 5 år sedan (1200 kr) och dom är helt underbara! :love: ser helt oianvända å nya ut! så satsa på kvaliten

cactuspower skrev:
Oj 800 kr lät dyrt såvida du inte har Orginalet (dvs. Sprengers 4-ledade). Jag köpte mina Sprenger för 1000 kr!

Förövrigt vet jag att Shires har, men vet inte exakta prisuppgifter.
Dom ser helt ok ut i alla fall.

jah :) jo jag tror dom är orginalet. köpte mina då dom nyss hade börjat bli populära här omkring i häst sverige, inann hade jag knappt sett många ryttare med sådana, vart tipsad och gick o köpte dom, oh fick nyss reda på att mina gick på 1100 kr, då måste dom vara orginal! :D men jag älskar dom, :love:

Har ett par Mark Todd.. mkt sköna, men absolut inte lika sköna som sprenger :love: underbara :love:

Liknande trådar

Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
315
Utrustning Är det någon som har stigbyglar från Kwik- out? Löser de ut sig lätt?
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
747
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka