ledarskap :/

I

isan_love

tar det hela från början. Jag har ett varmblod som är 7 år, sto. Idag skulle jag ut och rida, hade jag tänkt mig...

Jag gick ut i hagen och hon stod precis vid öppning, vad skönt att jag slipper gå och hämta henne tänkte jag men så fort som jag går in i hagen rusar hon iväg till andra sidan av hagen och står och kollar dumt på mig.

När jag går bort för att hämta henne rusar hon iväg igen och så fortsätter det så jag började ignorera henne och tänkte hon kommer väll till slut. Men det gjorde hon inte så jag gav upp och gick efter henne efter typ tusen varv i hagen stannade hon och lät mig ta henne och jag började lungt gå i väg mot stallet.

Men så ville såklart inte hästen ta ett enda steg, efter lite smackande å "dragande" följer hon med två meter å stannar igen o.s.v.

jag vet att allt det här handlar om ledarskap och att hon tydligen inte ser mig som ledare och därför måste testa mig, allt har gått bra i över 1 år nu så jag tycker det är konstigt att hon börjar larva nu...

vad ska man göra??? jag struntade i ridningen och bara ryktade henne istället för jag var så j*kla trött på vad allt hästar heter efter allt problem..
 
Sv: ledarskap :/

Jag känner igen det.. något värre har jag det.. jag har skrivit "hantering, HJÄLP" asså mitt enda råd är att försöka vara kosekvent och att inte använda våld. mer kan jag inte säga, sitter i samma situation.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 118
Senast: Mabuse
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 127
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp