Bukefalos 28 år!

Ledsen & hjälplös

CosmicQueen

Trådstartare
Usch, jag känner mig så ledsen & hjälplös. Krockade med bilen i lördagsem, blev påkörd. Kom och körde på huvudled och en kvinna som hade väjningsplikt bara körde ut och vi frontalkrockade. Bilen är totalkvaddad & jag fick åka ambulans till sjukhus. Fick åka hem dagen efter, dom hittade inget på röntgen. Men jag har ont i vänster sida av nacken och det strålar konstant ner i armen. Handen är svullen och jag har ingen känsel i fingertopparna. Har ingen som helst kraft i armen och kan i princip inte göra någonting. Känner mig så ledsen & hjälplös. :cry:

Kan knappt klä på mig själv och ännu mindre ta hand om Emil och hästarna. Mamma är här & hjälper mig då sambon är på jobbet. Usch vad jobbigt det är, jag är som är så aktiv annars och hatar att ligga still. Nu kan jag knappt göra annat för det gör så ont. :cry:

Är livrädd att jag ska få några men för livet, hoppas verkligen att jag klarar mig från det. Samtidigt måste jag ju vara lättad att det gick så bra som det gick samt att jag var ensammen i bilen. Usch, vill inte ens tänka tanken om Emil hade varit med. :crazy:

På akuten ville dom titta med UL så fostret levde och det gjorde det. Fick se den lilla krabaten på 17 mm ligga där med tickande hjärta och små små sprattlade armar & ben. Då kunde jag inte hålla tårarna borta i all chock och tumult.:love:

Sambon var nog rätt chockad han med, han kom in precis efter att dom gjort UL och det första han frågade var: "Såg dom vad det var för kön". :rofl: Ja, säkert i v.9 :angel:

Så om någon undrat varför jag lyst med min frånvaro här så är det därför. Klarar bara sitta kortare stunder och har knappt orkar vara ute på nätet övht.
 
Sv: Ledsen & hjälplös

Usch, vad fruktansvärt :crazy:

Vilken tur att Emil inte var med, och att du ändå klarade dig utan allvarliga skador. (Förhoppningsvis)

Kan inte din sambo vara hemma ifrån jobbet?

Skickar en massa massa styrkekramar
 
Sv: Ledsen & hjälplös

Jo, sambon kan vara hemma, han var det i måndags då mamma inte kunde komma. Men jag vill helst inte ha honom hemma hela dagarna, han blir ett nervvrak av att gå hemma & går knappt att umgås med ens. :crazy: Han måste jobba för att må bra. Så då har jag hellre mamma här & det passar bra då hon ändå är arbetslös. Vet inte vad jag skulle göra utan henne. :love:
 
Sv: Ledsen & hjälplös

Fy vad hemskt! Hoppas du snart känner dig bättre!
Kram
 
Sv: Ledsen & hjälplös

Men din stackare!!
Gud vad jag känner för dig!

För många år sedan var jag med om en bilolycka, det var inte jag som körde. Jag har inga men idag förutom stelhet i nacken när det är kallt ute!

Vi körde rakt in i ett vägräcke i 120 km/h..
Jag hade inget bälte och tackar verkligen min skyddsängel för att jag undkom så lätt som jag gjorde!!

Behöver jag säga att jag aldrig åker utan bälte?
Fram tills förra året har jag inte vågat mig på att ens tänka på körkort, nu skall jag snart göra teoriprovet..

Hoppas allt ordnar sig, du är snart bra!! Ta tid på dig bara, det måste du göra!!
 
Sv: Ledsen & hjälplös

Näe fy vad fruktansvärt!

Förlåt, men vilken jävla kärring! Det hade ju kunnat gå ännu värre.

Jag hoppas att allting ordnar sig!

Ta nu hand om dig.
 
Sv: Ledsen & hjälplös

Usch, man ska aldrig lita på att andra kan trafikreglerna:mad:
Otrolig tur att inte ngt värre hände, & framförallt att Emil inte var med i bilen.
Det kan vara ngt tillfälligt du känner med strålandet i armarna, kan vara en nerv i kläm, behöver inte vara ngn whiplash eller liknande så vänta med att oroa dig över sånt.
Fråga, körde kvinnan volvo eller saab?:angel:
 
Sv: Ledsen & hjälplös

Usch....inge trevligt alls.
Själv voltade jag med ena bilen på självast nyårsafton. Hade även med Jason då 10 månader.
Båda klarade vi oss, men bilen var ju totalt ras.

Hade känningar i nacke och huvud dagarna efter.
Blev undersökt och röntgad, men dom hittade inget. Fick även en tid för sjukgymnast.
Nu 2½ månader efteråt så känner jag inget. Men jag är ju väl medveten om att det kan komma senare.

Mitt tips är att köra så snart du bara kan igen. Om du itne redan har gjort det.

*styrkekramar*
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 468
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 310
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Oktober 2011 så vart jag rejält sparkad av min häst,ren olyckhändelse,men han sopa mig i backen totalt av en smäll. Jag fick världens...
Svar
11
· Visningar
5 404
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp