aprilmaj

Trådstartare
I trappan upp till övervåningen finns en sådan här ledstång (lånat bilder från Google). På vissa ställen är det slitet, lacken är borta. Hur ska jag göra? Kan jag lacka bara på de ställena?

images

images

På vissa ställen är det slitet, lacken är borta. Hur ska jag göra? Kan jag lacka bara på de ställena?
Visst kan du det. Det du riskerar är inget värre än att få nyansskillnader mellan de bättrade bitarna och de med gammal lack. Vill du göra jobbet "på riktigt" så lägger du nån timme på att slipa hela räcket trärent, det är inte så arbetsamt om du använder slipband från rulle, nån halvmeter åt gången.

Visst kan du det. Det du riskerar är inget värre än att få nyansskillnader mellan de bättrade bitarna och de med gammal lack. Vill du göra jobbet "på riktigt" så lägger du nån timme på att slipa hela räcket trärent, det är inte så arbetsamt om du använder slipband från rulle, nån halvmeter åt gången.
Tror att jag bara lackar, för det är bara på några få ställen och där det inte syns, men känns. Tack!

Liknande trådar

Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in... 2
Svar
22
· Visningar
677
Senast: Tonto
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: misswilma
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 649
Senast: manda
·
Hemmet Har rensat foton i mobilen idag och inser att jag har flera foton jag vill ha utskrivna och också några teman jag vill göra fotoböcker...
Svar
17
· Visningar
427
Senast: cute_beast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Balkong 2025
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39

Hund, Katt, Andra Djur