Bukefalos 30 år!

Capybara

Trådstartare
Vilka leggings är bäst? Jag menar inte underställ, jag menar inte ridbyxor, jag menar inte träningstights, jag menar inte med fot. Jag menar såna som man har under oversizeskjortor, istället för byxor. Jag vill gärna ha naturliga material, typ bomull/bambu (det får dock vara typ lite stretchmaterial i) och ekologiskt så långt som möjligt. Helst svarta men kan tänka mig andra färger också.

Beskriv hur de är i storlek, känsla, stretchighet, hållbarhet, pris. Beskriv också gärna vad du brukar ha till!

Jag vill gärna ha "roliga" leggings, gärna mönster, och jag är mycket förtjust i Lotus Leggings. Har tre par av dem och de är sköna med bred, lagom hård resår för min fibokropp men håller ändå ihop/ in lite. Vettiga storlekar och jag kan ha XL med mina 179cm och liiite för många kilo.

Jag har dem till oversized skjortor, klänningar eller tunika. Eftersom minns leggings är lite "högljudda", funkar det bra med enfärgat/ enkelt upptill.

Jag har bla ett par sådana här:
Screenshot_20260428_103230_Vinted.webp

Ja just ja, jag glömde ju hälften av mitt svar...😁🙈 När jag vill ha enfärgade leggings så älskar jag Gina Tricos svarta leggings, otroligt sköna, billiga och bra i storlek!

Oj vilken bra tråd! Använder mycket leggings och söker alltid efter nya märken och testa!

Mina tips på svarta leggings är:

- Zizzi s svarta viskos leggings ( obs! EJ flash bomulls inom samma märke.) Finns i flera olika storlekar. Även i 3/4 längd också som man kan ha på sommaren. Tycker dom är bra!

- HMs svarta bomulls leggings med hög midja. Mycket sköna! Billiga och bra! Men kan tappa färg dock! Blir lite grå/ svarta men kan bero på mig också!

Jag har ett antal från Cubus som är i bomull (+lite elastan). De är ett par år men jag tror det är standardsortiment som finns kvar.

Bred midjeresår som sitter bra på mig när jag viker ner den under magen. (Har allmänt svårt att hitta byxor som sitter bra pga. knepig mage/midja.)
De fungerar i halvtaskigt vår/höst-väder men i fint sommarväder är de väl varma. Då har jag istället några i viskos från Indiska. Men de säljs tyvärr inte längre i längden jag älskar som slutar precis under knäet.

Jag vill gärna ha "roliga" leggings, gärna mönster, och jag är mycket förtjust i Lotus Leggings. Har tre par av dem och de är sköna med bred, lagom hård resår för min fibokropp men håller ändå ihop/ in lite. Vettiga storlekar och jag kan ha XL med mina 179cm och liiite för många kilo.

Jag har dem till oversized skjortor, klänningar eller tunika. Eftersom minns leggings är lite "högljudda", funkar det bra med enfärgat/ enkelt upptill.

Jag har bla ett par sådana här:
Visa bifogad fil 184579
Ville bara säga åh vad jag älskar dina leggings😍

Jag har ett par av dom från Newbody. Riktigt höga i midjan och bred resår, lagom i benen för mina 173cm.
Finns dock bara i dubbelstorlekar om jag minns rätt 🤔

Som tjockis är leggings oftast mina vardagsbyxor. Jag har de från Ulla popken i 100% bomull. Väldigt hög midja vilket är bra. Bekväma och håller bra. Finns i lite olika färger.

När jag kommit ner till en storlek där de passar funderar jag på att prova köpa från Mayafreya då jag hört att de är bra och de ser fräsiga ut.

IMG_5229.webp

Jag använder bara dessa från HM. De har en bred resår upptill som gör dem väldigt sköna. Kostar bara 99kr dessutom.

Vilka leggings är bäst? Jag menar inte underställ, jag menar inte ridbyxor, jag menar inte träningstights, jag menar inte med fot. Jag menar såna som man har under oversizeskjortor, istället för byxor. Jag vill gärna ha naturliga material, typ bomull/bambu (det får dock vara typ lite stretchmaterial i) och ekologiskt så långt som möjligt. Helst svarta men kan tänka mig andra färger också.

Beskriv hur de är i storlek, känsla, stretchighet, hållbarhet, pris. Beskriv också gärna vad du brukar ha till!
Dessa! Jag har levt i dem i flera år, jättesköna och håller formen bra. Mycket prisvärda. https://www.rekoshoppen.se/sv/artiklar/klader/unisex/byxor/leggings/leggings-i-bambu-svart.html

Tack för alla tips! Särskilt glädjande är @giovanna s tips eftersom jag beställt leggings från just Rekoshoppen för ett par dagar sen :up:

Av de jag haft tidigare har jag gillat Kappahls och ogillat de från Lager 157, men jag gissar det är mycket olika beroende på vad man har för kroppstyp och önskemål etc.

Jag gillar de jag har från Kappahls bäst, har ett par från Hm och Lager 157 också. Tror även att jag har gillat de från Indiska. Tror dock inte de från Kappahls är helt i bomull utan blandmaterial.

Ni som tipsar om olika märken får gärna kommentera hur tjocka/genomskinliga de är också! Jag letar också leggings och vill ha dem lite olika beroende på om jag har dem till kjol eller tunika/långskjorta.

Jag brukade köpa bomullsleggings från Lindex i flera år och tyckte att de var helt perfekta. Men som med det mesta så förändrades de helt plötsligt till det sämre, så nu har jag inte lyckats hitta några nya favoriter... Har beställt från Cellbes och de var väl rätt okej. Överlag tycker jag att Cellbes har bra kläder till bra priser och som jag trivs med.

Liknande trådar

• Leggings med fickor
  • Bra strumpor?
  • Hur ska man klä sig
  • Hjälp mig hitta rätt byxor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!