nevin

Trådstartare
Jag visste inte riktigt var den här tråden egentligen hör hemma, så den hamnade här.

Vi ska åka på små minisemestrar i sommar, och jag är fruktansvärt sugen på Legoland, men jag är lite osäker på om mina barn kommer tycka att det är bra. Är det nån här som varit där och kan tala om för mig hur mycket det finns att göra för barn i åldern 2,5 och snart 1,5 år?

Tack rara!

Sv: Legoland?

Jag har ju Legoland runt hornet har, och har precis borjat aka dit med mina tjejer som fyllde 2 i januari. De kan aka taget, en del karuseller osv och sa finns forstas miniland och vattenparken och diverse lekparker. Sa visst gar det att fylla en dag men jag tror att de kommer att fa mer ut av det nar de ar lite aldre!

Jag pratade om Legoland med en kompis från Danmark här om dagen för jag var själv lite skeptisk mot det stället. Jag var där en gång när jag var liten och det är väl minst 20 år sedan :o och då tyckte jag att det var dötråkigt.

MEN det har ändrat sig mycket sedan dess. Hon trodde att min son (blir snart 3) skulle tycka det vore kul. Det finns mycket att se och göra där nu för tiden :laugh: De har byggt en hel liten duplovärld bla.

Sedan har de visst byggt ett vattenland i anslutning och bada är ju alltid kul!

Men jag håller med Sunshine att de uppskattar det nog mer när de är lite äldre men som sagt, fylla en dag går ju!

Senast ändrad:

Jag var på Legoland i Windsor förra året. MYCKET lyckat, men då var barnen större, 5 och 7. Tidigare hade det nog inte varit lika kul känner jag.

Vi besökte Legoland i fjol, vår 11 åring tyckte det var toppen med miniatyrerna medan 3 åringen mest plaskade omkring i vattenlandet :laugh:. Det var stekande hett då vi var där, så passa att man sökte sig i skuggan, och utan vattenlandet skulle jag nog ha varit rädd för solsting på lillen.

Men Legoland är ju fantastiskt för alla åldrar!

Tack för era svar, jag får fundera lite på det, så får vi se om vi kommer idt iår!

Kolmården är bestämt iallafall, 22 maj ska jag och syrran ta med 4 vilda ungar dit... Kan bli skoj, och spännande!

Tack för era svar, jag får fundera lite på det, så får vi se om vi kommer idt iår!

På deras egen sajt kan du se vad som finns för de lite mindre barnen:

http://www.legoland.dk/da/Oplev-LEGOLAND/

(välj bara "för mindre barn" under "aktiviteter").

Åker du dit ner så har du även regnskogen i Randers och Givskud safaripark att överväga alldeles i närheten liksom Mariagers saltcenter där du kan flyta som i Döda havet.

Liknande trådar

Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 365
Senast: tomte
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 980
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 781
Småbarn Sommar hemmavid med små barn under 4 år - vad ska man hitta på? Gärna sånt som är rimligt att göra som ensam vuxen med fler än ett barn...
Svar
16
· Visningar
1 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka