Leksaker till 1½-2 åring, hjälp mig med idéer och tips!

Sv: Leksaker till 1½-2 åring, hjälp mig med idéer och tips!

Och Rasmus han lyfter man upp på den lilla bänkskivan så lägger han upp varorna på bandet, sen går han och parkerar vagnen och kommer tillbaka och betalar, sen går vi och packar och så hjälper han mig att bära kassen till bilen.

Nu fixar han t.om att stå i kö och vänta på våran tur :D

Vår minsting sitter och ritar med kritor. Är kul en stund iaf.

Annars är han ju med väldigt glad för att vara ute och undersöka världen.

:rofl: Att släppa lös Sam när han var 1,5 i en affär var som att släppa lös en hel skolklass på Tivoli. Zoom sa det så var han borta utan någon som helst tanke på att komma tillbaka! Plocka äpplen hahaha in my ass. Handtag på kundvagnarna är ju jättebra, har de någon med en bur på toppen? Gärna med kodlås på....

Nåja, det blev bättre, han fick stanna hemma med pappa och köra traktor medan jag handlade i lugn och ro. Nu är han nästan tre och går till viss del att aktivera i en affär. Typ ska vi ha lite bananer? Nääääää! Nähä, vi kan väl ta ett par till Isaac då, han tycker om bananer! Jaaaaa. *tar bananerna och slänger i dem i vagnen, kubbar runt nästa hörn och har hunnit bita i fyra äpplen innan jag tar mig runt hörnet*.

Alla barn är inte lydiga.

Han började gå själv när han var 13 månader och strax efter det så började vi handla med liten vagn. Han var typ lika stor som vagnen då ;)

Rasmus är inte lydig, han lägger sig på golvet och skriker och springer iväg och sånt ibland. Men det är ju bara och vänta ut honom. Och tar han nått vi inte ska ha får han lägga tillbaka det.

Varför är det hemskt att hon kör en egen liten vagn och ni köper lite frukt, mjölk och kanske någon ost? Det är ju handtag på vagnarnas vimplar så man kan styra å hålla emot så de inte går i 290 km/h i början ;)

Jag får väl gratulera och till mitt försvar säga att barn är olika :)

E är som en levande tromb ( utan att överdriva ), en mycket envis ung dam och jag besparar mig faktiskt den stress som jag skulle utsätta mig själv och andra för om hon skulle få gå lös med en egen kärra :crazy:

Nu låter hon helt genomhemsk, men det är hon såklart inte. Hon har bara en jäkla fantasi och detta i kombination med envisheten gör att man helt enkelt får välja sina fighter ...

Min lillfis är bara 1 år och 4 mån men visar stort intresse för rullande saker såsom leksaksbilar, trehjulingar, gåvagnar o dyl, även Duplo är väldigt intressant även om hon inte fattat att man inte bara kan plocka isär delarna utan även sätta ihop dem igen :crazy:
Hittade en jättebra pekbok utformad som ett uppslagsverk över det mesta i barnets närmiljö, som dottern älskar att sitta och titta i, fråga vad det är och på så sätt lära sig nya ord och ting.
Aktiva leksaker som ger konsekvenser, såsom att stoppa in en boll i ett hål och se den rulla ut på andra sidan, är väldigt intressant. Annars leker hon allra bäst med katten, kastar bollen och katten jagar.

Och jag menade att även fast de förstår vart man ska rita så kan de rita på väggen ändå.

Varför är det hemskt att hon kör en egen liten vagn och ni köper lite frukt, mjölk och kanske någon ost? Det är ju handtag på vagnarnas vimplar så man kan styra å hålla emot så de inte går i 290 km/h i början ;)

Men tråden handlade ju om leksaker.
Alla har inte möjlighet att åka och handla flera dagar i veckan för att roa barnen :).

Har inte läst igenom tråden, men tänkte hinna försöka skriva ner några saker som uppskattas här hemma

* Dockor och dockvagnar - My ÄLSKAR att leka med sina dockor och att köra omkring med dem och gosedjuren

* Böcker

*Att rita - väldigt poppis just nu. Bra idé är att rita i matstolen (den i plast från IKEA) för den är lätt att torka av och hon kan inte rita på allt annat runtomkring då!

* Bobbycar, dra efter sig leksaker av olika slag

* Spis med tillbehör

* Sån där låda med klossar i olika former att stoppa i rätt hål

*Lite större leksaksbilar av olika slag att köra omkring med

Det var det jag kom på nu!

Jag följer tråden med stort intresse, vi har också insett behovet av att uppdatera leksaksförrådet inom den närmsta tiden, vår son blir 16 månader idag.

Ella verkar som vår lille - att handla med honom med egen vagn, nej vet ni vad, jösses säger jag bara vid blotta tanken på hur det skulle arta sig...;) Kanske om ett tag, men ännu besparar vi oss alla den svetten :angel:

Vindvisslas beskrivning av Sam var klockren, vår lille är av samma skrot och korn!

Helt underbart härlig är han :love: - bara lite för nyfiken, och snabb (och envis - vem han nu fått det ifrån :angel: ) för sitt eget bästa ibland ;)

I alla fall - leksaker;

Just nu uppskattar han allra mest likt de flesta här:

* Böcker, helst med djur, och helst flera per uppslag. Han har ett par olika "lådor" med flera små böcker i, och de är extra roliga eftersom man ju kan plocka i och ur dem dessutom.
* Lådor att stoppa olikformade klossar i rätt hål
* Bobbycar
* Vagn att köra runt saker i
* Våra gamla mobiler
* Träklossar (allra roligast är dock inte att bygga utan att plocka runt dem i diverse andra lådor)
* Kastrull och div köksredskap att fippla med

Allra allra roligast just nu är dock att "bygga kojor" (läs "tält" med filtar och täcken) och leka under, samt kuddar. Så vi funderar allvarligt på att fixa "byggkuddar" åt honom, vet bara inte exakt hur ännu.

Så skall vi försöka hitta ett lämpligt litet lektält.

Senast ändrad:

Ja det var en bra idé, byggkuddar. Ella älskar att kasta sig i kuddhögar/hoppa i sängen/krypa under bord/filtar/täcke.

Nej jag utsätter mig inte heller för den kaos som Ella skulle ha skapat på ICA Maxi =/, hon är underbart härligt men allt ska gå FORT och jag tror helt ärligt att hon skulle klättra upp i hyllorna, min goa lilla apa ;-)

Tack alla för era tips, superbra och det får nog bli en tur nästa vecka och inhandla lite nytt =)

Nej jag utsätter mig inte heller för den kaos som Ella skulle ha skapat på ICA Maxi =/, hon är underbart härligt men allt ska gå FORT och jag tror helt ärligt att hon skulle klättra upp i hyllorna, min goa lilla apa ;-)

Log lite när jag läste detta. Det är nämligen EXAKT vad Saga gjorde inne på öb. Vi skulle handla diskmedel som var högst upp i en hylla. Hon skulle promt hämta detta diskmedel själv (vilket hon självklart inte fick) och när jag gav henne en flaska diskmedel började hon klättra upp för att ställa tillbaks det:eek:... Fick sedan ett otroligt givande utbrott i affären för att hon inte fick klättra i hyllorna...

Släpp lös Ella och Saga i affären samtidgt så skulle dem få renovera butiken efteråt:D.

Leksakstips har jag inte så många att komma med. Finns inte så mycket som roar Saga i mer än 15sek. Det skulle i så fall vara att bada och få plaska med vatten, det ÄLSKAR hon!

Emilia tar tack och lov inte kommit pa att man kan klättra i hyllorna i affären, men finns det en stege ngnstans sa kan man vara säker pa att hon hittar den och snabbt klättrar upp. Det är en spännande alder dom är i, vara sma älsklingar.

Fast den åldern är ju svår, för leksaker är kul i typ 15 sekunder, och köpa nytt kan man kanske inte göra flera ggr om dagen. Då tycker jag aktivering med andra saker funkat mycket bättre.

Annars funkar ju alltid andras barns leksaker, dom är ju tusen ggr roligare än alla man själv har hemma. Även om det är precis samma sak fast kanske i en annan färg ;)

Fast den åldern är ju svår, för leksaker är kul i typ 15 sekunder, och köpa nytt kan man kanske inte göra flera ggr om dagen. Då tycker jag aktivering med andra saker funkat mycket bättre.

Annars funkar ju alltid andras barns leksaker, dom är ju tusen ggr roligare än alla man själv har hemma. Även om det är precis samma sak fast kanske i en annan färg ;)

Tanken har faktiskt slagit mig om att bytlåna leksaker med andra familjer.
Så att de cirkulerar typ.
Då slipper man köpa en massa och barnet får ju hela tiden variation :idea:.
Och går leksakerna sönder efter några byten så är det ju skitsamma, bättre att de blir sönderlekta än att de blir orörda :D.

E är dock rätt pysslig, bara hon har något tillräckligt utmanande/roligt så är hon sysselsatt och jag har fått himla bra tips i tråden ( vilket var själva idén ). Hon följer med ut och går med hunden minst en gång om dagen, är i lekparken och klättrar oftast 1gg/dag osv..

Men vi behöver kunna roa oss inne också..

Hon älskar musik så jag funderar på DVD med några roliga danslåtar ( tips någon ? ), dock dansar hon hellre till Taio Cruz, Lady Gaga, Yolanda m.f än "barnmusik" ..

Men funderar på Mora Träsk?

Mina har Mora träsk.
De älskar och jag hatar dem:D

Köpte dvd skivor med dem på Ica så man kan få både musik och rörelser..:banana:

Duran och Mollan har rolig barnmusik som det svänger om. Var på "konsert" med 3 åringen i somras och hon var helt lyrisk. Tror man kan beställa skivor från deras hemsida.

Uppdaterar tråden med lite inköp vi gjorde idag =)

En stor bilbanematta
0114494_PE266980_S4.JPG

Sagosten ( Ella tyckte den här puffen var superskoj )
0098629_PE239768_S4.JPG

Tält/Koja ( också en favorit )
35001_PE125385_S4.jpg

Lite olika bilar

Annorlunda byggklossar i många roliga färger och former

Papper & Kritor

Låtsas mobil med roliga funktioner

Sedan har jag beställt lite Dvd/cd med underhållning också

Ja det var vad jag lyckades komma på, kanske gav det lite idéer åt er andra =)

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 047
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 310
Senast: Kilauea
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 858
Senast: monster1
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 567
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31