Leksaker till 2-3 åringar

Sv: Leksaker till 2-3 åringar

Jag köpte 2 gardinset (ljusgult och lila/rosarandigt i rätt tunt tyg så att det inte blir för mörkt i tältet) på en secondhandaffär för 100 kr.

Delade varje gardinlängd i 4 delar och sydde ihop dem varannan längd gul, varannan längd lila/rosa.

Sedan sydde jag en kanal längst upp och trädde i en gummislang som jag fäste så att det blev en ring och fäste med snören i en krok i taket.

Jag hade egentiligen tänkt sy någon form av baldakin längst upp men inspirationen tröt....

Vi har en klädd madrass under som botten (som sticker ut på sidan och ger en fin läshörna) och har ett helt gäng med stora kuddar som de kan bädda med.

Barnen älskar verkligen sitt lektält och det blev inte alls dyrt.
Jag ska försöka ta en bild och lägga in på vår hemsida hvilaro.blogspot.com
 
Sv: Leksaker till 2-3 åringar

Nu har jag lagt in bild, så här ser det ut.
tent.jpg
 
Sv: Leksaker till 2-3 åringar

*kl*
Min tjej ( 3 i september) leker egentligen inte så mkt med sina leksaker. Hon har fri tillgång till dem i en hylla men de ligger mestadels kvar där.
Det hon gillar är just nu saker som går att rada upp och lägga som torn. Det gör hon tex med sina pusselbitar och klossar. Sen kan man räkna dom.
Våra spel är också intressanta, inte för att spela utan för att plocka med, små pluppar, tärningar och kort.
Hon har haft en enorm pusselperiod, men den har gått över lite nu.
Hon läser en del, gillar att både bli läst för, och att "läsa" själv.
Se på Shrekfilmerna och lyssna på Pippiband tillhör dagliga aktiviteter.
Lyssna på musik och dansa, nu är favoriten Amy Diamond.
Leka med vatten, antingen i badkaret, eller i diskhon. Trattar, flaskor och decilitermått kan roa lääänge!
Baka gör vi nån gång i veckan, lätta kakor tex. Roligt att mäta upp saker.
Sjunga är också väldigt kul.

Ute så hoppar hon i studsmattan, gräver i sandlådan eller vår grusgång, vattnar saker, går omkring med trehjulingen.

Ett roligt tips är att köpa ett billigt riktigt tält på tex Rusta. Det finns för dryga hundralappen. Det är billigare än lektält och minst lika roligt.

Ska ta fram lite målerigrejor i helgen och se om hon vill måla. Prövade för nåt tag sen men då var det inte så intressant.
 

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 804
Senast: Mirtai
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 713
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 396
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp