Leksaksvapen

Kan väl inte vara långt borta att riktiga vapen kan göras så att de ser ut som leksaker. För de som vill kunna ta med sig dem och folk inte ska reagera. Eller vad tror ni? Hur länge håller "om det är orange så är det inte farligt"?
 
Exempel på riktiga vapen. Det är inte så lägg att skilja äkta vara från fejk så att förbjuda folk att leka med vapen baserade på utseende fungerar sisådär. Och att hindra barn att leka våldsamma/krigslekar tror jag inte fungerar om man nu inte vill bevaka dem konstant.

product-1002-big.jpg
Hydro-graphic-Refinish_main-029.jpg

Taurus-85VTA-View-3.jpg
 
Fast du har ju uppsikt över barn under skolåldern? och du vet vilka leksaker dina barn har.
Om min 15åring lekte krig hade jag blivit än mer förfärad. och tänkt skolskjutning.
 
Som sagt har jag inte sett en förskola där krig är en ok lek. Undrar man hur de motiverar det får man fråga. För mig är det inte svårt, det är en skaderisk och dessutom inte roligt.
De kan springa och röja i skogen ändå, de kan spela fotboll, cykla och göra saker med varandra istället för emot varandra. Avskyr ungar som kommer brötandes mot en "jag ska skjuta dig".

Fast förskolan och hemmet är helt olika saker. Precis som jag beter mig olika på jobbet och hemma så gör barnen det.

Skaderisk - ja, om vi talar om att fäktas t ex. Talar vi istället NERF-krig - knappast större än vid utövandet av valfri sport.
Inte roligt - det är knappast upp till mig att bestämma för andras del.
Inkludera folk i leken utan deras samtycke - självklart inte okej!
 
Fast du har ju uppsikt över barn under skolåldern? och du vet vilka leksaker dina barn har.
Om min 15åring lekte krig hade jag blivit än mer förfärad. och tänkt skolskjutning.

Det finns ett åldersspann som sträcker sig mellan sex och fjorton år som infaller efter ”under skolåldern” men innan ungen är femton år. Jag tror att få 6-14-åringar hålls under ständig uppsikt.
 
Kan väl inte vara långt borta att riktiga vapen kan göras så att de ser ut som leksaker. För de som vill kunna ta med sig dem och folk inte ska reagera. Eller vad tror ni? Hur länge håller "om det är orange så är det inte farligt"?

Nej, det går väl rimligtvis att göra vapen som inte ser ut som vapen (om syftet inte är att skrämmas) - fast det kanske finns smartare sätt att dölja vapen än att få dem att se ut som leksaksvapen?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV
  • Engelsk grammatik
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp