Bukefalos 28 år!

Lena Börjesson fick rätt

Sv: Lena Börjesson fick rätt

Jag säger också grattis och det hade jag aldrig trott att hon skulle vinna.

Undrar om länsstyrelsen kommer att överklaga till Högsta förvaltningsdomstolen?
 
Sv: Lena Börjesson fick rätt

Precis vad jag funderade på också. Måtte de inte överklaga!

All cred och ett stort grattis till Lena som orkat stå på sig :)
 
Sv: Lena Börjesson fick rätt

Jag har precis läst igenom domen (som kan beställas kostnadsfritt från kammarrätten i Göteborg) och den är väldigt intressant. Medans förvaltingsrätten rakt av godkänner länsstyrelsens argumentering och strikta tolkning av föreskrifterna så resonerar ledamöterna i kammarrätten helt annorlunda och ser istället till syftet med djurskyddslagen.
 
Sv: Lena Börjesson fick rätt

Har inte läst domen men det du skriver är ju mycket positivt!

Kudos igen till Lena Börjesson som drev detta vidare!
 
Sv: Lena Börjesson fick rätt

Har inte läst domen men det du skriver är ju mycket positivt!

Kudos igen till Lena Börjesson som drev detta vidare!

Och även till ledamöterna i kammarrätten.

I motiveringen lägger de stor vikt vid hur hästarna faktiskt mår i hennes stall som tex. i detta citat från domen:

"... samt till att det inte framkommit att någon av Lena Börjessons hästar under de 20 år som verksamheten har bedrivits utvecklat luftvägsproblem får den befintliga ventilationen anses vara tillräcklig for att uppfylla de krav på luftmiljö som ställs upp i föreskrifterna."
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Karins häst insjuknade i kolik och även senare fick tas bort, fick hon tre fakturor från Distriktsveterinärerna. Samtliga fakturor...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 082
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 541
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp