leriga hagar

J

Jenni73

Halloj,

Någon som vet hur man kan preparera groteskt leriga hagar för att dom inte ska bli lika leriga. Det lär vara drenerat för några år sen men då inte med tanke på hästar utan som åkerjord.

//Jenni
 
Jag har lagt något som heter Mac Pac eller Pac Mac från Sydsten. Man ska lägga det ca 5 cm tjockt och sen "går" det ner en bit i jorden och dränerar samtidigt.
 
Prova med att lägga ut ett tjockt sand lager precis vid grindhålet till hagen där hästen kanske står och trampar mycket i fall du inte har möjlighet till att drenera hela hagen. Vi har sågsån blandat med sand och träflis vid våra grindhål och det har hjälp mycket. :rofl:
 
Tack för svaren, jag får nog testa båda två, först sand vid ingången och sen MacPac eller PacMac Var Macpac dyrt jämfört med vanlig grus?

//Jenni
 
Kikade in på sidan men hittade inte deras smarta lösning vid grindhålet. Hur hittar jag den när jag kommer in på sidan?
 
Hej, jag var inne på Sydstens hemsida, materialet heter MakDrain och är behandlad makadam.
:bump:
 
om du renoverar hemma elle känner ngn som gör så kan du ta till vara på de gamla urrivna mattorna och lägga dem på de leriaste ställena.
 

Liknande trådar

Anläggning När jag söker information om att vårda hagar så står det alltid om att rotera mellan hagar för att minska slitage. Men finns det någon...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Blyger
·
Anläggning Familjen har 3-4 hektar skog som vi inte riktigt vetat hur vi ska ta tag i sen vi flyttade in för 8 år sen och var orörd i minst 10-15...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Halloj! Jag ska börja plugga på universitet! Det är något jag verkligen, verkligen kämpat för och jag så peppad på utbildningen...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 102
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp