Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter ett omtumlande uppvaknade under det här året, 2017, som har givit mig level 2 i livet så känner jag att det är dags att ta lärdomen jag har fått från uppvaknandet och sikta mot level 3!

2017: Har blivit mer säker i mig själv, i mitt 'jag' och lyssnat på min inre röst mer än någonsin. Jag har även känt mina känslor och följt dem. Jag har öppnat mina ögon mer för det omkring mig och känner att "en yttre blockad" har börjat försvinna. Jag ser mer, är mer närvarande och skulle säga att jag tar för mig mer. Jag har börjat bli min egen person, något jag tappade när min ålder började bli tvåsiffrig skulle jag nog säga.

Har dock mycket mer att lära och känner att flera olika intressen blomstrar upp framför näsan på mig. Nu gäller det bara att ta tag i saker och göra dem.

Så från och med idag; under 2018 är mina mål att fortsätta min utveckling från level 2 (2017) och jobba vidare på den. Och sedan även värna om min kropps hållbarhet mer, försöka äta mindre kött och animaliska produkter och se vad det finns för annat gott att välja. Jag tänker försöka gå utanför min comfort-zone och prova nya saker. Sedan tänkte försöka komma över mina rädslor. (men det blir en längre process)

Jag är inte redo för att komma över min rädsla för att åka skidor så det får vänta till kanske nästa vinter och detsamma gäller min höjdskräck, det får vänta till några år tror jag. Jag tänker börja med att försöka bli bättre när det gäller att tala inför grupp och det kommer jag jobba på framförallt i sommar. Så fram tills dess så ska jag fokusera på att jobba vidare på level 2 och bygga upp en förbättrad hälsa hos mig. Sedan är jag sugen på att testa någon sport men vi får se när det händer.

Låt vägen till level 3 börja!

Självsäkerhet • Stå för min åsikt • Lyssna på mitt 'jag' och följ det • komma över mina rädslor • Inte tänka utan GÖRA • Se inte kostnaderna, se investeringarna • bli mer 'god egoistisk' och självständig, stadig • ta hand om dig •
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
596
Senast: Cosinus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt nu i mer än en vecka att jag behöver gå och storhandla men kommer inte iväg. Känner mig så trött, både i kropp och hjärna, så...
Svar
1
· Visningar
350
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 897
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 243
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp