Kicki79

Trådstartare
Ni med erfarenhet av Lewa är de raka eller svängda i bommen? Vad passar de för typ av hästar? De sägs ju vara bra och passa flera hästar...Priset är ju också väldigt lågt..Tacksam för åsikter till en i sadeldjungel... Behöver en tillfällig sadel då hästen är under uppbyggnad. Det är ett varmblod med rak rygg o ganska hög manke. Många sadlar hamnar lite för långt bak o de vill inte ligga still. Har en wintec just nu med vidaste järnet.

Sv: Lewa

Jag har Lewa sadlar till mina hästar. Jag bara älskar dem.
Jättesköna att rida i och passar båda mina hästar. Ett halvblod och en svensk ridponny. Har en sadel mot dressyr och en mot hopp, bra när båda kan ha dem så kan man byta beroende på vad man gör. Hade samma sadel till min förra häst som var varmblodstravare.
Har en jätteduktig sadelutprovare som kommer någon gång ibland och kollar så sadlarna ser ok ut och passar och har även stoppat om dem någon gång.
Vet inte om de är raka eller svängda i bommen. Är jättedålig på sadlar därför anlitar jag en som kan.

Jag har haft en som var väldigt svängd och väldigt bred. Sålde den tyvärr men den var ändå för smal för min nuvarande häst.

Det är riktig kvalitet på de sadlarna, de går knappt att slita ut verkar det som.

Vældigt svængda och vida i storlek man kan rækna en 31:a som en 32:a osv (jag gæmfør med stubbensadlar).
Man sitter vældigt djupt i dom tycker jag och vældigt bra.

Gud jag minns inte riktigt hur sadlarna var i bommen, men har också för mig de var ganska vida. Hade en sådan sadel till min systers ponny, hon hade den i alla år, det var en riktig kanonsadel som höll i alla år. Riktigt bra läderkvalité för priset...

jag har en Lewa Comet hoppsadel - den är väldigt svängd i bommen
jag har också en Lewa Comet dressyrsadel och den är väldigt rak i bommen....

så det beror nog på vilken modell man har - men jag håller med om att de flesta är svängda.

Liknande trådar

Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: poetin
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 729
Senast: Oknytt
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 062
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 337
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka