Bukefalos 28 år!

Libero vs. Pampers

Sv: Libero vs. Pampers

Har testat alla möjliga blöjor, men Huggies är helt klart bäst! Mjuka och sköna med bred resår och bra passform :p
 
Sv: Libero vs. Pampers

Jag använder Willys egna blöjor.
De fungerar utmärkt på Ronja, de är de billigaste jag hittat dessutom vilket jag är glad över då hon brukar göra av med ca 70 blöjor i veckan = 1 paket.

Fast det är väl det som är problemet med billiga blöjor- det går åt en väldans massa för att hålla barnet torr! Så dom blir inte billigare i slutändan...:angel:
 
Sv: Libero vs. Pampers

kl

Dottern har använt Euroshopper fram till nu då jag har insett att andra bebisar INTE bajsar upp på ryggen VARJE gång (2-3 ggr/dag). Har provat Libero och det blir inte så med dem.

Annars har jag varit nöjd med Euroshopper!
 
Sv: Libero vs. Pampers

Det verkar som att pampers är bättre på killar, i bekantskapskretsen har flera pojkföräldrar sagt att libero läcker och att de föredrar pampers. Däremot verkar Pampers vara för täta för tjejer, "Svampers" som en del kallar dem...
 
Sv: Libero vs. Pampers

Ja, det där fattar inte jag hur astma och allergiförbundet rekommenderar preparerade blöjor ?? Våran blev ilröd av Pampers samt fick hon svamp på rumpan av dom, så deras blöjor går fetbort, dessutom är dom svindyra. Här kör vi det billigaste vi kan hitta, Euroshopper, Hemköp, Huggies och Willys. Ingen av dessa har gjort oss besvikna än så länge...aldrig har dom läckt heller. Jag anser man kan köpa det billigaste man kan hitta, dom kan vara minst lika bra som stora skrytmärken.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Våran håller sig då torr med vilken billighetsblöja som helst. Varför skulle inte billiga blöjor hålla ett barn torrt ??
 
Sv: Libero vs. Pampers

jag tycker att det funkar olika bra under olika åldrar, vi körde alltid med coops blöjor när dottern var spädbarn men när hon blev äldre och mer rörlig så såg det mer bekvämt ut med de som var smalare och mer figuranpassade än de billiga modellerna. Dottern blev också röd i rumpan av några billighetsblöjor (kommer inte ihåg vilka, nåt som dagis använde) under en viss period.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Våran håller sig då torr med vilken billighetsblöja som helst. Varför skulle inte billiga blöjor hålla ett barn torrt ??

När jag varit frågvis och pratat med andra föräldrar används dom billiga blöjorna när barnen ska pott-tränas just för att dom är fuktiga och osköna. Och en del använder dom dagtid när man byter blöja oftare, men nattetid har man en dyrare blöja.. Fast när man läser olika blöjtester på internet verkar det vara främst design och passform som skiljer mellan dyra-billiga märken (?). Att alla blöjor är torra men passformen är sämre på billiga menar jag. Får väl testa och se :p
 
Sv: Libero vs. Pampers

Undrar jag med... Vår son använder Bambo och dom håller otroligt torrt. Behöver inte byta blöja på natten. Om han inte bajsar då.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Fast när man läser olika blöjtester på internet verkar det vara främst design och passform som skiljer mellan dyra-billiga märken (?). Att alla blöjor är torra men passformen är sämre på billiga menar jag. Får väl testa och se :p

Jag kan nog tycka att det är min erfarenhet också. Vi varvar lite med olika sorter och de billiga har oftast sämre passform och kan kännas mer "styvpappriga" än en del av de dyrare "mjuktygiga" blöjorna. Men läckage har jag nog aldrig noterat någon skillnad mellan olika märken. Det är enstaka fall på drygt 2 år som någon blöja läckt på vår son.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Undrar jag med... Vår son använder Bambo och dom håller otroligt torrt. Behöver inte byta blöja på natten. Om han inte bajsar då.

Vi använder också Bambo och de är väldigt torra. Inemellan blir det ICAs eller Liberos. Bambo är såvitt jag vet den enda miljövänliga blöjan dessutom. :idea: Och billigaste... :)
 
Sv: Libero vs. Pampers

KL

Jag använder libero. TYcker den har bäst passform på sonen. Pampers sitter inte bra på honom.
 
Sv: Libero vs. Pampers

Jag vet att detta kan låta jättekonstigt o läskigt perverst på säkert massa sätt men en baby jag vaktade sov oxå på sidan och hans mamma satte en binda i blöjan på natten, den allra största värstaste jätte-natt-bindan :)

Den gjorde så han alltid var jättetorr hur han än sov :)

Prova det även om det låter läsligt eller konstigt.
 

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 128
Senast: Voeux
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 424
Senast: turbofling
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 869
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 438
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp