Licens för 2 olika klubbar (ponny & häst)

J

Jacky

Hej,

Har försökt hitta svaret i tråden "Licens och grönt kort" men hittade inte svaret sen försökte jag lägga in frågan i den tråden men det lyckades jag inte heller med :crazy: Moderatorn får flytta frågan om den ska ligga någon annanstans. Nu till frågan;)

Min dotter har löst junior licens för 1 klubb. Har också startad reg. & nat. tävlingar med ponnyn. Har även startat 1 lokaltävling med sin stor häst för samma klubb. Nu vill hon rida för en annan klubb med sin häst (som hon inte startat reg eller högre med). Kan hon ansöka för en till licens med hästen för den andra klubben? Om så är fallet, hur gör jag i TDB? Jag hittar ingen info om det varken i TDB eller i TR eller på ridsportsförbundets hemsida.

Kan någon snäll hjälpa oss snarast eftersom den andra klubben vill ha med henne i div II som startar nästa helg (de kan inte låna in henne eftersom klubben vi har licens för med ponnyn också har ett hästlag).

Tack för hjälpen! :bow:
 
Sv: Licens för 2 olika klubbar (ponny & häst)

Rent instinktivt tror jag inte att det går, men mitt tips är att höra av sig till förbundet och fråga :) De brukar vara rätt snabba med att svara.
 
Sv: Licens för 2 olika klubbar (ponny & häst)

Jo det går :) Men hör av dig till Förbundet ch fråga mer. Du måste nog ha 2 tdbkontn om jag förstått det rätt...
Min vän löste ett till en junior i våras inför allsvenskan så jag VET att det går!
 
Sv: Licens för 2 olika klubbar (ponny & häst)

Jo det går så länge det är en ponny och häst. Vi har gjort det då sonen tävlar hoppning för en klubb med sin häst och tävlar körning med sin ponny för en annan klubb. Men man måste ta personlig kontakt med ridsportsförbundet.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 530
Senast: Kiwifrukt
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 219
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 358
Senast: Habina
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 882
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp