"lifehack" med iPhone

moster

Trådstartare
Konstig tråd kanske, men jag börjar bli lite less på mig själv att jag har en svindyr mobil, som jag enbart kollar Facebook och smsar/ringer ifrån (typ). Självklart blir det lite surf, gps, ljudbok, har precis börjat ta tag i att använda kalendern lite mer.

När jag ser mig själv så tänker jag att jag är ändå ganska tekniskt och vill ha använda teknik för att underlätta men även för att det är skoj, och då blir jag ännu mer irriterad över att jag inte utnyttjar telefonen till max :p

Såå... Vad är era bästa "lifehack"/appar som man inte får missa?
 
Vet inte om jag har så mkt "hacks" att erbjuda men jag använder kalendern flitigt (skulle aldrig överleva utan den i telefonen), mailen, och så såklart alla appar. Använder apparna i telefonen flera gånger om dagen, allt från att kolla när bussen går, köpa biobiljetter, hålla koll på mensen, kommer åt dokument via diverse drivefunktioner, kollar på tv med streamingappar mm..
 
Ett lifehack med betoning på life är att ställa in din information under ”Medicinskt ID”.
Det gör att ambulanspersonal eller andra personer kan komma åt dina nödkontakter och annan viktig information om de hittar dig medvetslös och inte har lösenordet till din telefon :)

Du ställer in det i appen ”Hälsa” som finns på telefonen från början.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min telefon (iPhone SE 2020) har börjat bli slö och framför allt med en app (Happy color) blir den jättevarm och hänger sig hela tiden...
Svar
6
· Visningar
497
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler En person i min närhet har fått problem med att hens surf på telefonen har börjat skena iväg. Som jag tolkar det har hen ett abonnemang...
Svar
11
· Visningar
1 641
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Jag har till slut fått inse att min telefon håller på att ge upp så jag snart måste köpa en ny :arghh: Jag är totalt STENKORKAD på...
Svar
10
· Visningar
902
Senast: starcraft
·
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp