ligger ner och äter/dricker, efterbliven...

O

oh_darling

min ena hankatt (som jag tror är lite konstig i huvet sen den olyckligtvis ramlade ner från balkongen när den var liten) brukar ibland äta på ett intressant sätt.

Han brukar ibland lägga sig i viloläge på sidan precis vid matskålen och tex dricka eller äta... men då tar han det lugnt och tex. dricker några klunkar, pausar ett tag, dricker lite osv...

jag har aldrig sett ngt sånt förut och undrar om era katter också gör så?

vet nån förresten hur man kan märka på en katt att den faktiskt är efterbliven i hjärnan??
 
som sagt kan han nog vara riktigt lat men det kan vara något i huvudet också. våran gamla katt ramlade ner från 6 balkongen, överlevde men hon blev lite knäpp, tex. höll min syster henne när hon gick o la sig, så fort man somnar tappar man ju styrkan i armarna, men hon låg still och då låg katten där hela natten. hon tog in maskar ist. för möss osv..
 
finns juh både hundar å katter
(kaniner oxå har jag för mig kan ha det här beteendet ibland) som kan göra så där, utan att vara dumma i huvudet! :)

självklart kan den ju ha fått nån smärre hjärnskada efter fallet, men det där beteendet behöver ju inte bero på det...

se bara på människo-släktet, vi ligger ju i soffan och äter ibland! :cool:
 
Båda mina katter gör så när de dricker, ibland när de äter också.
Fast min minsta verkar också efterbliven, han hade magproblem och hade svårt att få i sig näring när han var bebis så det kanske har inverkat?
Fast jag tror inte det är efterblivenhet att katter gör så, det är nog för att de är lite..hum..bekväma(lata) av sig :D
 
tack för era svar.. kul o höra att andra katter också gör så.. det ser ju så kul ut!
 
Min syrra hade en kattunge en gång som vi tror till 99% var efterbliven. Han lekte aldrig med de andra kattungarna, han bara satt och såg på...när han gick runt husknuten så hittade han aldrig hem även om dörren var 20 meter bort...då satt han bara å skrek. De andra kattungarna hade ett helt annat beteende än denna. Han tvättade sig dåligt och luktade för det mesta kiss och bajs. Många gånger irrade han bort sig så grannarna fick ringa och säga till att katten satt i tex ett dike och bara jamade och visste inte vart han var....Förövrigt var han frisk...det vara bara att han var så otroligt märklig i sitt beteende.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 499
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 464
Senast: nilie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp