Ligghall/lösdrift för hästar?

H

hubinette

Ska till sommaren bygga stall och ligghall till mina hästar? Är det någon som byggt ligghall? Vad bör man tänka på? Smarta idéer? Ligghallen ska rymma minst 2 hästar.
 
Jag har tänkt bygga ligghall om ett par år och de lösningar jag tänkt på är att i ligghallen ha utfodringsspiltor så att man smidigt kan fodra hästarna med kraftfoder och att de kan ta sin egen tid på sig att äta den.

Jag ska ha min ligghall i en ladugård och ska alltså bara dela av löadugården med en boxvägg, alltså en frontdel med dörr + en elelr två mellanväggar på ngt vis.

Sedan ska jag ha en stor elelr två mindra öppningar i var ände på ligghallen. Dessa öppningar ska jag kunna stänge med en tvådelade dörrar elelr liknande och då fungerar alltså ligghallen som en stor gruppbox ( i de fall man behöver ha dom inne, vilket väl knappast lär hända särskilt ofta), vidare ska jag även ha en vanlig box i stallet som sjukbox.

Lite tankar från mej... :crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 578
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 173
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 845
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 978
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp