Jag hade vetflex första dagarna, det satt helt ok. Men så var det någon, kan det varit @Mia_R som sa att det inte var bra.
Fast det är klart, nu är ju såret läkt och så. Behöver bara få ner svullnaden.
Nä, jag sa att min ortoped inte tyckte det var bra med klibblinda utan att jag skulle ha en vanlig elastisk binda.

Kanske kan du linda vanligt och sedan låsa fast det med vetflex överst bara?
Tror inte det hjälper, det kasar ner lite överallt, inte bara högst upp.. jag testade göra tejpa fast var tredje varv eller så direkt mot benet, men det lossnade ändå så fort jag rörde mig.

Nu har ju 1177 "godkänt" stödstrumpa över helgen, så det är ju enklare. Får se vad ortopeden säger imorgon.

Tycker det är märkligt att de inte ordinerat kompressionslindning med polster och självhäftande linda, men jag jobbar inte på op/kirurg/ortoped och är inte expert på orsaken till din op.

Tycker det är märkligt att de inte ordinerat kompressionslindning med polster och självhäftande linda, men jag jobbar inte på op/kirurg/ortoped och är inte expert på orsaken till din op.
Son jag förstår det ska man inte använda kompression vid kompartment, just för att man inte vill att muskelhinnorna ska dra ihop sig för mycket. Fanns en längre och mer ingående förklaring, men jag minns inte hela.

Jag sov utan linda inatt. Oj så skönt det var :o och det är inte mer svullet nu, så det var nog ok. Sov med benet i högläge.

Jag måste ha benet lindat några veckor till.
Men hur sjutton får man lindan att sitta kvar? Ska vara hela underbenet, foten till knät.

Hur jag än gör kasar det ner efter nån timme. Får linda om och linda om och linda om..
Linda hela vägen upp över knät upp på låret så sitter det bättre.
Fick göra så i 6 veckor när jag spräckt ledkapseln i knäet.

Linda hela vägen upp över knät upp på låret så sitter det bättre.
Fick göra så i 6 veckor när jag spräckt ledkapseln i knäet.
Då behöver jag den mycket, mycket längre linda. Var hittar jag det?

Det lär väl inte hjälpa mot kas mitt på vaden?

Då behöver jag den mycket, mycket längre linda. Var hittar jag det?

Det lär väl inte hjälpa mot kas mitt på vaden?
Tror jag använde typ tre eller fyra stycken. Iom mitt problem var knät började jag linda där och så ner mot foten sen tillbaka upp över knät. Hasade inte ner nån gång.

Tror jag använde typ tre eller fyra stycken. Iom mitt problem var knät började jag linda där och så ner mot foten sen tillbaka upp över knät. Hasade inte ner nån gång.
Men hur funkar det med flera? Hur fäster jag så det sitter kvar? Det funkar ju inte ens med en just nu..

Men hur funkar det med flera? Hur fäster jag så det sitter kvar? Det funkar ju inte ens med en just nu..
Alltså det var 37 år sen så exakt kommer jag inte ihåg men minns inte som att det var några problem, tror jag trädde in ändan av den ena i sig själv och så fortsatte med nästa. Men som sagt många år sen nu

Jag tror inte flera lindor kommer sitta kvar, med tanke på att en inte gör det..
Fick inte tag i ortopeden idag, gör ett nytt försök imorgon

Liknande trådar

Hästvård Min ponny lyckades skära sig på nosryggen ändå till benet och har blivit sydd. Jag fick ta hem honom igår å självklart lyckades han...
Svar
6
· Visningar
610
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Hur gör man, kontaktar jag själv försäkringskassan eller gör min arbetsgivare det och hur fungerar det med karensdag om jag sjukanmäler...
Svar
2
· Visningar
313
Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
1 018
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar ska äta gabapantin för nervsmärta men tänkte höra med nån här om man måste trappa ner med den medicinen när man slutar...
Svar
3
· Visningar
255
Senast: Carina61
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka