Ring 1177 å frågaHittade en strumpa på Ica. Men nu när jag kom hem såg jag att den hade "medium support".. Kanske inte är så bra..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ring 1177 å frågaHittade en strumpa på Ica. Men nu när jag kom hem såg jag att den hade "medium support".. Kanske inte är så bra..
Ja får nog göra det. Tvek att de vet men värt ett försök.Ring 1177 å fråga
Jag hade vetflex första dagarna, det satt helt ok. Men så var det någon, kan det varit @Mia_R som sa att det inte var bra.Klibblinda? Som man har till hästar.
Nä, jag sa att min ortoped inte tyckte det var bra med klibblinda utan att jag skulle ha en vanlig elastisk binda.Jag hade vetflex första dagarna, det satt helt ok. Men så var det någon, kan det varit @Mia_R som sa att det inte var bra.
Fast det är klart, nu är ju såret läkt och så. Behöver bara få ner svullnaden.
Tror inte det hjälper, det kasar ner lite överallt, inte bara högst upp.. jag testade göra tejpa fast var tredje varv eller så direkt mot benet, men det lossnade ändå så fort jag rörde mig.Kanske kan du linda vanligt och sedan låsa fast det med vetflex överst bara?
Son jag förstår det ska man inte använda kompression vid kompartment, just för att man inte vill att muskelhinnorna ska dra ihop sig för mycket. Fanns en längre och mer ingående förklaring, men jag minns inte hela.Tycker det är märkligt att de inte ordinerat kompressionslindning med polster och självhäftande linda, men jag jobbar inte på op/kirurg/ortoped och är inte expert på orsaken till din op.
Linda hela vägen upp över knät upp på låret så sitter det bättre.Jag måste ha benet lindat några veckor till.
Men hur sjutton får man lindan att sitta kvar? Ska vara hela underbenet, foten till knät.
Hur jag än gör kasar det ner efter nån timme. Får linda om och linda om och linda om..
Då behöver jag den mycket, mycket längre linda. Var hittar jag det?Linda hela vägen upp över knät upp på låret så sitter det bättre.
Fick göra så i 6 veckor när jag spräckt ledkapseln i knäet.
Tror jag använde typ tre eller fyra stycken. Iom mitt problem var knät började jag linda där och så ner mot foten sen tillbaka upp över knät. Hasade inte ner nån gång.Då behöver jag den mycket, mycket längre linda. Var hittar jag det?
Det lär väl inte hjälpa mot kas mitt på vaden?
Men hur funkar det med flera? Hur fäster jag så det sitter kvar? Det funkar ju inte ens med en just nu..Tror jag använde typ tre eller fyra stycken. Iom mitt problem var knät började jag linda där och så ner mot foten sen tillbaka upp över knät. Hasade inte ner nån gång.
Alltså det var 37 år sen så exakt kommer jag inte ihåg men minns inte som att det var några problem, tror jag trädde in ändan av den ena i sig själv och så fortsatte med nästa. Men som sagt många år sen nuMen hur funkar det med flera? Hur fäster jag så det sitter kvar? Det funkar ju inte ens med en just nu..