Linda Lindorff sparkad av häst – visar skräckbilden

Hahaha! ”Skräckskadan”.. så är det lite blått och svullet. :rofl:
Typisk kommentar från hästfolk :laugh:

Tacksam över att hennes fot är fin nog att visas på bild, tänker mig att många hästrelaterade skador inte är det. Jag ville inte ens lägga upp bild på mitt fina ansikte/rygg/axel efter att jag blivit sparkad i ansikte och nyckelben. Såg så jäkla vidrigt ut.
 
Typisk kommentar från hästfolk :laugh:

Tacksam över att hennes fot är fin nog att visas på bild, tänker mig att många hästrelaterade skador inte är det. Jag ville inte ens lägga upp bild på mitt fina ansikte/rygg/axel efter att jag blivit sparkad i ansikte och nyckelben. Såg så jäkla vidrigt ut.
Precis haha, jag har klarat mig från allvarligare skador men med tanke på vad en del jag känner råkat ut för och ändå fortsätter trots att läkarna sagt ifrån att det får vara slut med hästar kan man ju undra om hästfolk saknar självbevarelsedrift eller något :)
 
Värsta jag råkat ut för är ett hästskoformat blåmärke på låret, och nästan blivit av med tummen då en häst trodde den var en morot.

Det känns rent spontant som att vi har olika åsikter på vad som är "skräckskada". Själv tänker jag att man kanske ser ut som Terminator när hans hus smälter av eller något åt det hållet.
 
Ush så himla nedvärderande mot någon som har ont, hon är/var säkert shockad av hela händelsen när man inte är van.

Olika människor har olika smärttröskel, min är jättelåg.

Det ser faktiskt ut att göra rejält ont :(
 
Det är väl ordvalet skräckskada som inte riktigt stämmer med skadans omfattning. Jag vet inte vad Linda själv kallar skadan, men tidningen får det att låta som om hon blivit rejält sparkad/avkastad men facit visar en blå fot av en trampskada. Det är klart det säkerligen gör ont, men en skräckskada är det ju inte. Min fot ser ut typ sådär, men är mer svullen, om jag stukar den när jag är ute på promenad typ. Det är ingen skräckskada.
De kallar det också en svår hästolycka... att bli trampad på foten. Jag menar..kom igen!

Jag har brutit revben och brutit ena handleden så jag fick gå med gips, pga hästolyckor. Jag kallar dom inte för skräckskador.
 
Ja, inte skulle jag då lägga upp en bild efter att ha blivit trampad på foten och gråta ut offentligt i media!

Det är synd om Linda, hon har ont, det var en obehaglig händelse.
Varför ska hon tryckas ner bara för att några minsann aldrig hade gjort si eller så.

Otroligt respektlöst!
 
Det är synd om Linda, hon har ont, det var en obehaglig händelse.
Varför ska hon tryckas ner bara för att några minsann aldrig hade gjort si eller så.

Otroligt respektlöst!
Om Linda hör av sig till mig efter att ha läst här så ska jag be om ursäkt om hon känner sig trampad på. :laugh: Jag tycker däremot inte ett dugg synd om henne, hon hade otur och var klantig, det är sånt som händer om man går i olämpliga skor i en hage. Hade hon haft bra skor hade inget hänt = egen skuld.

Är man rädd om fötterna efter att ha haft problem med dem ser man till att använda lämpliga skor.
 
Senast ändrad:
Ja, inte skulle jag då lägga upp en bild efter att ha blivit trampad på foten och gråta ut offentligt i media!

Nej, det är nog ingen idé att du gör det, det håller jag med om. Jag höll på att skriva varför men låter bli med risken att bli bannad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Linda Lindorff blev stampad av en 400 kilos häst på tisdagen. Nu tvingas hon spela in ”Bonde söker frus julspecial” på kryckor. – Ser ut...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Hästnyheter Linda Lindorff har verkligen drabbats av ödets ironi. På morgonen lade hon upp en bild på sina nyfixade fötter – på eftermiddagen blev...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter En kusk ska ha blivit sparkad i huvudet av en häst på Åby travbana under torsdagskvällen, enlig SOS Alarm. – Han blöder kraftigt från...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst har blivit påkörd av en personbil på måndagskvällen i Trollhätteområdet. – Det är oklart vad som hänt, men hästen har hamnat i...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp