Bukefalos 28 år!

Lindorff skadad – förd till akuten: ”Hoppas jag är okej”

Men suck.

Dags för en omröstning här tror jag:
Hur många har
1. Blivit trampad av en häst
2. Brutit något.
3. Skitit i det och fortsatt stallarbetet.

Självklart skall man hellre söka hjälp en gång extra, men jag vill tro att alla på detta forumet som blivit trampade på klarat sig ganska väl utan akutvård? ;)
 
Hon blev ju även sparkad, står det i artikeln. Även om det är omöjligt att veta exakt hur hård sparken var eller hur våldsamt hoven hamnade på foten så vad fan, varför inte åka in om man bara misstänker att något kan ha gått snett? Foten och benet är ju ändå svårt att försätta i viloläge i väntan på utvecklingen.
Jag blev för några år sen rejält stampad av en liten, nätt 400-kilostravare som dock vägde mycket när hon och hennes järnskodda hov studsade rakt på min fot. Bet ihop och gick på i en vecka innan jag insåg att det var dags för läkarbesök. Resultatet blev fraktur, grov utskällning av arg läkare, gips i nästan 2 månader och kryckor och sjukgymnastik ännu längre.

Och jag kan nog tycka att det inte ligger någon prestige eller nytta i att vägra läkare eller tvinga sig ut i stallet och upp på hästryggen med allsköns skador och sjukdomar. Trots att det är så det "ska" vara. Den tuffa hästtjejen som mockar 20 boxar med influensa och rider med gipsad arm.
Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas. Vill man att sporten man utövar skall bli sedd som en sport får man själv också bete sig som en idrottsman och värna sin hälsa.
Det funkar inte att skryta om hur mycket man utsätter sin onda kropp för eller att man bara äter Billys Panpizza då.

Sedan kan jag ju också ha åsikten om den journalistiska kvaliteten och om det verkligen är meningsfullt att skriva en artikel med videoinslag om en programledare som kanske gjort illa foten.
 
Det var hos en tidigare tv-bonde som, om jag inte minns fel, har islänningar

Och handen på hjärtat, det är lätt att vara kaxig, men faktum är att vi alla nog vet att vi hästtjejer kanske går lite för sällan till läkare för att kolla upp de skador vi får....
Islandsponnys ;)

True true. Tydligen illa för LL så det skrevs om det
 
Nyhetsvärdet tycker jag är = 0, men tydligen hade hon problem med fötterna sedan innan så det är klart att det är värt att kolla upp så det inte blivit värre men vem bryr sig i övrigt om hennes fötter?
Minst sju användare verkar ha brytt sig tillräckligt för att skriva i tråden ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Linda Lindorff blev stampad av en 400 kilos häst på tisdagen. Nu tvingas hon spela in ”Bonde söker frus julspecial” på kryckor. – Ser ut...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp