Linda upp över halva framknät?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 55
  • Visningar Visningar 4 390
F

fälttävlansnörd

Kom och tänka på det igår när jag lindade hästarna innan jag skulle ut och rida... Jag lindar alltid upp, nästan över halva framknät - sådär som man ser att dressyrryttarna gör... Det slog mej att jag gör det just bara för att det är så mkt snyggare än när man slutar under knät. Men, varför gör man så? Är det bättre på något sätt?

Sv: Linda upp över halva framknät?

Oj, kanske ligger på fel forum kom jag på :p :angel:

Hrm... jag har aldrig sett någon linda över halva framknät. Vart har du sett det? Eller har du kanske sett fel?
Du får inte linda så du hindrar leden från att röra sig fritt. Lindan ska sluta under knät.

Har också undrat varför vissa lindar halva framknäet... Själv slutar jag alltid under knäet, har aldrig ens funderat på att linda högre upp... Är det nån trend som går eller... :confused:

Jag lindar så för att ''alla andra'' gör det haha :p

benen ser ju längre och "dressyrigare" ut om man lindar högt upp.. men om det har någon annan verkan har jag ingen aning om... jag gör det ibland, men brukar få lite noja över att han inte kan böja benen riktigt som han ska, så oftast lindar jag till precis under knäet istället

Jag lindar alltid över halva "framknät" för att det är MYCKET snyggare! :D

Jag lindar alltid en liten bit upp på/mot knät men detta mest pga lindorna är så långa för min lilla polle:D . Men jag lindar inte så högt upp så att det skulle kunna störa benets rörelser.

kl**

jag lindar aldirg över knät..slutar alltid under...men däremot lindar jag en bit nerdanför kotan...:idea:

Jag gör precis som du, det blir snyggare :p

O så länge man inte stör rörelserna så tycker jag inte de borde spela nån roll?!

Bison skrev:
jag tycker det fulare att linda så, ser så himla klumpigt ut.

Jag håller med om att det är g fult på gova hästar (det ser klumpigt ut), dock inte på smäckrare hästar, tycker jag.

Ingen som har en bild? det låter jue snyggt :D

Jag gör så för att det är snyggast helt enkelt :p

Vet inte om det är såhär dom andra menar men såhär ser det iaf ut när jag lindar:
15eim9w.jpg

Till alla som ville se bild (tydligare och kanske även mer korrekt än Bisquits)... Titta på startsidan på www.tullstorp.nu ... Där ser man tydligt att Briar är lindad över halva framknät. Det är så jag menar!

ok.. ser ju snyggt ut! om nu världseliten har det så så borde det ju inte vara dåligt att linda så!

bara for att varldeliten har det sa betyder inte att de alltid gor ratt...

Nej, men de lär knappast linda på ett skadligt sätt :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Edla
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka