Bukefalos 28 år!

Linfröolja mängd ?

C

Cabinda

Har en islandshäst som kliar sig i manen och nu funderar jag på att ge honom bla linfröolja som många här inne rekommenderar.
Hur mycket ger ni om dagen ?
 
Sv: Linfröolja mängd ?

Man startar , med 1-1½ dl i minst 120 dagar och därefter kan man gå ner till halverad dos. Tyvärr kommer du inte att få full effekt denna sommar, det tar tid för kroppen att skapa det som eftersträvas. Däremot till nästa sommar, just denna sommar har min pålle varit helt symtomfri så här långt. Det var ju över förväntan, jag hade blivit glad för en symtomlindring och hade inte förväntat mig men ändå hoppats på ett sådant resultat.
Förra sommaren hann inte full effekt infinna sig vilket visserligen gav honom en klar lindring mot förr, men i sommaren har det varit kanon för pållen som inte har kliat sig alls.:banana:

Förresten, du använder väl eksemtäcke till din pålle?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
935
Senast: Amk
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: mily
·
Hästvård Har en matglad häst men verkar bli väldigt kräsen när maten är blötlagd vilket jag måste vid tillskottet då det är pulver så fundera...
2
Svar
23
· Visningar
1 198
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 785
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp