Bukefalos 28 år!

Linfröpellets-Linfröfrö

Sv: Linfröpellets-Linfröfrö

Precis som det låter... :confused:

Alltså linfrökaka/pellets är PELLETS gjorda av linfrö och linfrö-frö (som du vill kalla det tydligen) är bara fröna som man t ex kan köpa i en liten påse i den vanliga affären. ;)
 
Sv: Linfröpellets-Linfröfrö

Linfrökaka eller linfröpellets är resterna som blir kvar när man har pressat linfröoljan ut fröna.
Linfrö är själva fröet innan man gjort något med det (pressat)

Vad jag vet så behöver kaka/pellets inte blötläggas, jag har aldrig gjort det. Kakan är ofta inte sammanhängade utan mer som pulver och pelletsen är väldigt porrösa och går lätt sönder. Inget av det sväller när det kommer i vatten så att syns.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Någon som provat rapshalm pellets till annars halmkänslig häst. Någon skillnad?
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Fazeem
·
  • Artikel
Hästnyheter Vad är egentligen skillnaden mellan westernridning och vanlig konventionell ridning? Är det formen och utrustningen? Kanske finns det...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Gunnar
·
Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: CarroT
·
Hundavel & Ras Hur stor och vilka skillnader är det egentligen mellan en tik och en hanhund? För och nackdelar? Har bara haft tikar men är i valptagen...
2
Svar
31
· Visningar
2 604
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp