Linfröpellets-Linfröfrö

Sv: Linfröpellets-Linfröfrö

Precis som det låter... :confused:

Alltså linfrökaka/pellets är PELLETS gjorda av linfrö och linfrö-frö (som du vill kalla det tydligen) är bara fröna som man t ex kan köpa i en liten påse i den vanliga affären. ;)

Sv: Linfröpellets-Linfröfrö

Linfrökaka eller linfröpellets är resterna som blir kvar när man har pressat linfröoljan ut fröna.
Linfrö är själva fröet innan man gjort något med det (pressat)

Vad jag vet så behöver kaka/pellets inte blötläggas, jag har aldrig gjort det. Kakan är ofta inte sammanhängade utan mer som pulver och pelletsen är väldigt porrösa och går lätt sönder. Inget av det sväller när det kommer i vatten så att syns.

Liknande trådar

Foder & Strö Tänkte ge linfrö, mest för att skydda magen. Ska det blötas upp? Ska man köra det i mixern? Tillägg, vet att man kan ge torrt men då...
Svar
4
· Visningar
293
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck