Linfröpellets

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Kicki_J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 809
K

Kicki_J

Ska linfrö pellets blötläggas eller kan man ge det "som det är"? Om det ska blötläggas-är det kokande vatten som gäller då eller? Min foderhandlare sade att det ska väl gå att ge direkt, men det där lilla "väl" gjorde mig fundersam så jag litar mer på er bukefalister än honom som ej har några djur!!

Tack på förhand!/Kicki

Sv: Linfröpellets

Linfröpellets/linfrökaka är färdigbehandlat och behöver inte kokas utan kan ges som det är.
Jag ger det som det är.

Tack för svar! Hittade en till tråd om detta med mera info!

Har för mig att man inte MÅSTE blöta upp det men jag blöter gärna all pellets och linfröpellets är inget undantag...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
887
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
932
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 479
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 508
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka