Liniment??

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Utanja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 358
U

Utanja

Hej. jag har hört att det är mycket bra att använde te.x sport liniment innan träning, om vi då säger att jag ska ha ettt fälttävlanspass där det både är ojämn mark & fastahinder, då kan det ju vara bra att ha liniment på benen. Men är det okej att ha senskydd & strykkappa om jag har smörjt på liniment under?? :confused:

Sv: Liniment??

Linement + skydd = Blister :eek::eek::eek: = brännskador.... inte kul

Exprimenterade med sånt när jag var ung och dum, vit prickiga blev benen när de till slut läkt :cool:

Är det inte så endel gör för att hästarna ska vara mer rädda om benen när de hoppar, alltså nästan som barrering? :crazy:

Känns iaf sådär...

Är det inte så endel gör för att hästarna ska vara mer rädda om benen när de hoppar, alltså nästan som barrering? :crazy:

Känns iaf sådär...

så man ska alltså inte ha benskydd när det är liniment under?? :confused:

Linement + skydd = Blister :eek::eek::eek: = brännskador.... inte kul

Exprimenterade med sånt när jag var ung och dum, vit prickiga blev benen när de till slut läkt :cool:

okej, ska alltså inte prova det? tack för hjälpen! Vet du några bra liniment man kan ha efter ett fältävlasn pass te.x? :D:confused:

okej, ska alltså inte prova det? tack för hjälpen! Vet du några bra liniment man kan ha efter ett fältävlasn pass te.x? :D:confused:

Jag burkar ha kyllera, superbra! Tar på det efter träningen och sen får det sitta nån dag efter.

Liknande trådar

Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
552
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Emma-pemma
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 737
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fjärilar!