Linnement, Blue lotion

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sanne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 266
S

sanne

Hej min häst har kännts lite stel dom senaste dagarna och funderade över att kannkse linda över natten, med vanligt stallbandage och milt linnement är detta llinnement milt och går det bra att linda med ?? :confused:

Jag använder mig utav samma liniment som du, o kan tycka att det är lite "starkt". Smörj hellre på o låt bli lindan.

Du kan lägga en plastpåse mellan padden och lindan, då blir det varm, (el köpp paddar med det inbyggt), men änu hälldre låt din häst stå ute på natten, så får han upp blodcirkulationen naturligt, :D

okey, bra tips med plastpåse eftersom jag inte har några sådana paddar. kan använda linnement under dagen när kan går i hagen och när ja tar in han kan ja linda !! ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 491
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 389
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
611
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31