Verdandi

Trådstartare
Finns det någon här som har testat linströ? Hur funkar det att mocka? Hur stabilt ligger det i boxen med stökig eller grävande häst? Jag gillar tanken på dammfritt och bra uppsugningsförmåga, och som inte ursprungligen kommer från skogen.

Alltid intressant med nya strömedel, återkom gärna till tråden om du bestämmer dig för att testa. Jag har en hosthäst och är alltid sugen på att testa nya strösorter.

Jag använder i dagsläget rapshalmpellets och är nöjd. Jag testade Hampa som ska vara dammfritt, bra uppsugningsförmåga och bra gödsel och allt det där som skrivs även om Lin. Hampan sög visserligen bättre än kutterspån men inte i närheten av lika bra som halmpellets och dessutom dammade den så att till och med jag blev hostig när jag lade in en ny bal.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Funderar över något som jag inte kan hitta råd om någonstans på nätet. Jag delar min häst med min mamma och vill nu flytta 1 timme...
2
Svar
28
· Visningar
2 088
Anläggning Jag driver en liten hästgård med 3 inackorderingar. Igår blev jag påhoppad av en av hyresgästerna (som tyvärr är en släkting..) om att...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 697
Anläggning Min stallägare har bett mig se över vad jag tycker är rimlig höjning av min stallhyra. Jag är den enda som är inackorderad så det är...
2
Svar
26
· Visningar
2 055
Hemmet Min mor är snart klar med sitt hus - efter 5 år och mycket om och men, och trots detta krångel så är jag sugen på att bygga en stuga på...
Svar
0
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Linjeavel Argentinus
  • Vilket täcke skulle ni säga?