Lisam - liu's lärarplattform

Kilauea

Trådstartare
Tänkte jag har större chans att få hjälp här på U än på S.
Finns det någon som studerar på LiU och använder sig av deras lärarplattform Lisam?
Behöver hjälp med hur jag ändrar mitt namn i min profil. Jag har kunnat lägga till bild samt lite info, men verkar inte kunna ändra namnet (vilket andra verkar ha gjort). Det känns lite jobbigt att ha sin e-mail som användarnamn.

Tänkte det går fortare att få svar här än på kursen :p
 
Sv: Lisam - liu's lärarplattform

Min uppfattning är att det inte går att ändra sitt namn själv, jag hade dock automatiskt fått mitt namn istället för min e-postadress som namn. Däremot har några i min klass haft strul med detta.

Om du går in på inställningar -> office 365-inställningar och kikar i den högre kolumnen så ser du att det står "Kontakta din adminstratör om du vill ändra informationen" längst ner. Så jag antar att det är vad du behöver göra?
 
Sv: Lisam - liu's lärarplattform

Lisam verkar vara allmänt struligt. Vi har fortsatt att använda it's learning så länge och hoppas att det funkar bättre senare när man inte kommer ha så mycket val längre..
 
Sv: Lisam - liu's lärarplattform

Titta, idag var min adress ändrad till mitt namn. Så det går nog automatiskt som du sa.

line_n - jag läser bara en kurs, inte ett program så det varar bara 1 termin för min del. Möjligtvis två om jag fortsätter läsa sista delen också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som haft personligt ombud/känner någon med personligt ombud/arbetat som personligt ombud eller liknande? Hur behöver...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Dimmoln
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 990
Senast: Jeps
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 694
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 520
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp