Lite allmänna frågor inför grönt kort provet..

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Paxido
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 702
P

Paxido

Hej! Behöver snabbt svar på dessa frågor:

1. Har man rätt att återfå anmälningsavgiften om man blir sjuk och inte kan komma till tävlingen?

2. Vad menas med uppklassning?

3. Får en ponny tävla i både hästklasser och i ponnyklasser?

Tack på förhand!:bump:

Sv: Lite allmänna frågor inför grönt kort provet..

1. Har man rätt att återfå anmälningsavgiften om man blir sjuk och inte kan komma till tävlingen?

Om du har läkarintyg (TROR jag)

2. Vad menas med uppklassning?

Ekipaget får inte längre starta en viss klass utan måste starta i högre klasser

3. Får en ponny tävla i både hästklasser och i ponnyklasser?

Nej, ska ponnyn gå som häst krävs hästlicens. Ska den gå som ponny igen krävs ponnylicens och långvarit ryttarbyte

1. Om du har läkarintyg eller vetrinärintyg. står i tävlingspropotionen.

2.

ekipaget har tävlat och vunnit för mycket i den klassen (ex. LB) och får inte starta den klassen utan måste starta i en högre (LA, osv)
är till för att för bra ekipage inte ska kunna sitta å "harva rosetter" i samma klass.
luddigt beskrivet men :P

tack för svaren!!

Kanske lite sent... Men får man inte kolla i alla TR'en när man gör provet?!(jag fick det) För där finns ju alla svar.

Jopp, har inte skrivit provet än, men vi hade "läxförhör" och dom där frågorna hade jag lite problem med, tyckte det stod lite sluddrigt i TR. Eller rättare sagt, det stod så mycket så att det var svårt att sammanfatta :D

Okej. Jag kan hålla med om att TR är lite luddigt skrivet på vissa ställen. :p

Du får ha alla TR när du skriver provet, annars så tror jag inte att många skulle klara det :D Provet går ju först och främst ut på att du ska kunna slå i TR

Vi får bara ha TR 1... sa hon ialla fall.

Okej, vi har bara fått TR1 att plugga in. Men som sagt, jag har inte gjort provte än så jag vet inte :)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 542
Senast: hhere
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
2 025
Senast: Otherside
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
6 090
Senast: mackan
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 471
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka