Lite bilbursfunderingar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Jeeves
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 819
J

Jeeves

Någon som har erfarenhet av MIMburen? Jag brukar normalt handla RU-produkters burar alt anlita någon som "kopierar", någon lokal förmåga men nu är det lite akut och den lokala hundaffären säljer MIM, därav frågan.

Någon som vet märket på luftkroken som är extra lång, den är minst 30 cm lång, hittar bara 18cm:s och det är inte lönt tycker jag, för dålig lufttillförsel.

Till sist; var hittar man den mest aktiva beg marknaden för bilburar av bra kvalitet?? HITTAR ingenting till Volvo xc70 som ju borde vara en vanlig hundbil??

Sv: Lite bilbursfunderingar

Jag gillar MIMSafe, dom ser väldigt bra ut och dom jag sett i bilar med hundar i verkar alldeles ypperliga. Funderar själv på en sådan till min nästa bil, men det lutar nog åt att husse gör en själv eftersom han kan sånt där.

I övrigt har jag sett flest bilburar på Blocket, men jag har aldrig letat särskilt mycket så det kan finnas bättre sidor.

Jag har DAMMSUGT Blocket...:cry: Inga burar.

Vet du om MIM burarna är skrammelfria?

Jag har erfarenhet utav MIM då jag själv har en sådan ;). Jag köpte min för 1,5 år sedan och jag är mycket nöjd. Den är skrammelfri, lätt att städa och hålla ren. Sen att den är krocktestad, justeringsbar på längden och har snygg design är ett stort plus. Låset tycker jag är kanon på den också.

Jag har bara gott att säga om mim buren :).

Du har antagligen lusläst om buren här: http://www.mim.se/montanv/Variocage_Broschyr_2004-01_600k.pdf

Senast ändrad:

Låter betryggande! Har det varit något strul med låsen eller är de rejäla?

Jag ska gå in och "snoka" i butiken på måndag så jag kan se den live också:D

Tack för infon:bow:

Ja jag tycker du gör rätt i att gå in och klämma ;). Nu använder jag inte låsen särskilt ofta men det händer och jag tycker dom fungerar bra. Jag tycker det är kanon när dom är inbyggda så där, slippa hänglås och sånt.

Nu har jag varit inne o klämt - och beställt! Agriarabatten + mässpris 10% rabatt fick mig att bli ännu mer övertygad:D

Vi provade ut skyltexemplaret i billen och XL buren satt som en smäck, utnyttjar utrymmet maximalt precis som jag vill ha det. Rätt rätt rejäla lås tyckte jag att det var och den verkade stabil i konstruktionen. Luftigt med galler istället för hel mellanvägg också.
Saknade krokar att hänga mina träningsgrejer på bara men det går väl att löpa lösa.

Nu ska vi bara hitta en extra lång luftningskrok någonstans också, så att man kan lämna bilen med en ordentligt öppen baklucka om det är varmt.

Ha ha, du är ungefär lika pryltokig som jag! Krokar kan ju skramla också men det är lättare att hålla i ordning:angel:

Jag vill ha så mycket som möjligt på sidorna, om det finns utrymme nog men munkorgen hänger framtill och en o annan lina också...
ATTANS vad man samlar på sig grejer med åren, eller hur:D

Ha ha, du är ungefär lika pryltokig som jag! Krokar kan ju skramla också men det är lättare att hålla i ordning:angel:

Jag vill ha så mycket som möjligt på sidorna, om det finns utrymme nog men munkorgen hänger framtill och en o annan lina också...
ATTANS vad man samlar på sig grejer med åren, eller hur:D

Haha ja det är inte klokt så mycket man samlar på sig :D. Ja men sidorna är ju en bra idé, att jag inte har tänkt på det. Mer plats att fylla med prylar alltså ;).

Sen ska vi inte snacka om baksätet som i min bil är fullt med grimmor, grimskaft och andra hästsaker :angel:

:D Har du tänkt på hur MYCKET man kan stuva UNDER bilens framsäten också?!:bump:

Idag vid en liten koll så hade jag; ett grimskaft, en läskflaska, dotterns gummistövlar, lite godispapper, ett delta och några pennor:o

Nu har jag varit inne o klämt - och beställt! Agriarabatten + mässpris 10% rabatt fick mig att bli ännu mer övertygad:D

Vi provade ut skyltexemplaret i billen och XL buren satt som en smäck, utnyttjar utrymmet maximalt precis som jag vill ha det. Rätt rätt rejäla lås tyckte jag att det var och den verkade stabil i konstruktionen. Luftigt med galler istället för hel mellanvägg också.
Saknade krokar att hänga mina träningsgrejer på bara men det går väl att löpa lösa.

Nu ska vi bara hitta en extra lång luftningskrok någonstans också, så att man kan lämna bilen med en ordentligt öppen baklucka om det är varmt.
Det finns speciella krokar att köpa till! Häromi säljer sådana har jag sett.:idea:

Mig köpa, köpa:love:

shopoholic på häst o hundgrejer:angel:

Hmmm...vad kan en sån snygg bur tänka sig att kosta måntro..?

Den jag har är hemmagjord och väger ungefär ett ton... Dvs den är omöjlig att ta ur eller i bilen ensam. Opraktiskt! Men visst har vovven bra plats och mellanväggen är urtagbar. Det tycker jag är viktigt - att mellanväggen kan tas ur!

Så vad kostar mim-buren då? Till volvo V70 cross country.

*jag är för trött för att leta själv så jag hoppas någon annan gör det till mig :angel: *

Kostar 5900kr ca och med Agria rabatt 5400kr ca ( alltså om vovve är försäkrad i Agria ). Du ska ha XL-buren till Volvon, om du ska utnyttja maximalt utrymme alltså, den går preciiis in:D

Jag har varit skeptisk till såna där "fängelse"burar tidigare men jag blev faktiskt övertygad när jag såg denna buren och den fick bra recensioner från andra dessutom. Den väger ca 30 kg så visst, den är inte fjäderlätt, men jämfört med en del hemmabyggen så är den inte tung. Är förtjust i låsen också, SLIPPA hålla på med hänglås o grejer...

Så- nu när jag har hjälpt dig med burinfo; Snääälla, kan inte du hjälpa mig o fråga runt var i h-sicke man hittar en sån där extra lång luftningskrok till bakluckan på bilen? Den ska vara längre än 18 cm, ca 30 cm lång ska den vara.

Glömde, mellanväggen kan tas bort också!

Så- nu när jag har hjälpt dig med burinfo; Snääälla, kan inte du hjälpa mig o fråga runt var i h-sicke man hittar en sån där extra lång luftningskrok till bakluckan på bilen? Den ska vara längre än 18 cm, ca 30 cm lång ska den vara.

:bow::banana: Tack!
Jovisst kan jag höra mig för! Ska på objektsträning ikväll med vovven så jag kan höra med di andre!

*har sovit en stund så nu är jag piggare, ska baka hemmagjord pizza*

Objektsträning, suck! Jag får ju abstinens bara jag hör det:love:

Nu blev det ingen objektsträning för mig och vovven igår pga av olika omständigheter, tyvärr! Det är alltid lika kul!

Snackade lite med min sambo igår om de där krokarna till bakluckan och då sa han - "jamen sånna kan min pappa göra, han har gjort flera stycken" Jaha liksom! Varför har då inte jag en sån kan man ju undra...:devil: I vilket fall som helst så ska jag ringa min svärfar och höra om han kan göra ett par stycken - en till mig och en till dig!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en volvo v70 och en cockerspaniel. På marknaden finns u hur mycket som helst vad det gäller halvburar, och på beg marknaden oxå...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka