Lite ekonomi före start

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare HonSomSyns
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 036
H

HonSomSyns

Jag sitter och räknar lite på hur mycket det kostar att starta en ponny i en lokal tävling. Pass finns men inte mätintyg, vaccination, licens, kostnad för själva tävling, kläder och utrustning och sånt. Unngefär hur mycket kostar mätintyget? Hur mycket kostar det för er när ni tävlar?Kram IDa :)

Sv: Lite ekonomi före start

sök på ridsport.se där kanske står ngt? nu har jag bara fälttävlan i huvet, och det, med övernatting, brukar ju gå på några tusen...

*Puttar lite på denna gamla*

Det var 100 som hade tittat och en som hade svarat :crazy:

Mätintyget är lite olika. Jag tror jag betalade 1000kr totalt eller nåt sånt. Men ring till din närmsta mätman, det finns lista på Ridsportförbundets hemsida.

Lokallicens 165:- om jag inte minns fel.
Kläder har man väl redan? Ljusa ridbyxor, stövlar, klubbjacka eller tröja. (Står inte att det skall vara ridklubb, så ta fotbollströjan:))
Skämt åsido. Går bra med en collegetröja.
Mätintyg kan vara dyrt om man måste fixa det själv. Säkert nån tusing. Slutmätning innebär att veterinär skall vara med. Annars brukar nån klubb anordna mätning på våren och då blir det billigare när man kan dela på kakan.
Är det den årliga mätningen räcker det nog med mätman. Men det står på Ridf hemsida.
Själva tävlingen brukar väl gå på 80-100:- per klass.Oftast tar man två klasser.
Vaccinationen skall ju göras med vissa intervaller, innan man får tävla. Står också regler på hemsidan. Varje vacc kostar väl 200 för sprutan och några hundra för framkörning och tiden. Också billigare om man tar veterinär ihop med andra.
Kan inte priserna så bra eftersom jag alltid vaccinerar flera hästar på en gång.
Inte så billigt, men vissa saker gör man ju bara en gång, som slutmätning, så är det klart sedan.

Veterinären ska väl alltid vara med vid mätning? Om man ska slutmäta och är hyffsat nära kategorigräns krävs det två mätmän.

HAr inte full koll på det med mätning, har mest stora hästar, och färdigmätta ponnys. Men så kanske det är.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 229
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 735
Senast: Cambrie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 520
Senast: Ava22
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 867
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka