Lite frågor om sadlar..

orion_x

Trådstartare
Står ju inför att köpa en ny sadel.. och har letat läääänge, kanske hittat en nu..

Hur mycket faller en sadel i pris, som ligger i nypris 20 000. Hur fort faller de? Tittar just nu på en albion SLK... frågan är hur mycket pengar jag kommer förlora på det om man musklar om sig på några månader, ett halvår *ångest*
Är storlek M gångbart på marknaden? just nu finns bara några MW och W ute, och de har varit ute ett tag. Finns det ens en bra begangnatmarknad på så dyra sadlar, eller köper folk hellre en billigare..
/ Maria *som funderar febrilt hur hon ska kunna få sina föräldrar att godkännat ett sadelköp för sjukt mycket pengar*

Sv: Lite frågor om sadlar..

MW är ju lättare att sälja vidare... Om vi säger att du sköter den och använder i ett halvår, så kanske du får 13-14 000 för den. Inte för att Albion inte är ett bra märke, men för att köpare ofta kan hitta billigare begagnat.
Och många resonerar så (även jag själv) att man lika gärna kan köpa en ny Albion för 20 000 om du sätter priset på en beg på 17 000.

Frågan är väl om du inte själv ska leta en beg själv istället för att köpa en ny. För det är ju mkt pengar...

Sv: Lite frågor om sadlar..

Leta efter en begagnad, du kommer bara att förlora massa pengar... Jag har bytt 20 (!!!!) sadlar på min häst de senaste 4,5 åren, han har växt något enormt. Vågar inte ens räkna på hur mkt pengar jag har tappat, men det har passerat 20.000...

Liknande trådar

Western Hej! När det blir egen häst kommer pållen troligtvis mest vara för nöjesridning, men visst hade det varit roligt att tävla i både trail...
Svar
9
· Visningar
2 236
Senast: Void
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 069
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 018
Utrustning Har annons ute på en "dyrare" sadel och blir minst sagt förbryllad på hur folk tänker. Har fått flera svar från folk som vill komma... 2
Svar
20
· Visningar
3 147
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka