Rider ni lätt? nope
Varför? kan inte
Skulel jag vilja det?JA!!!
fan så mycketbekvämare ..

Nu lär man sig en effektivt avslappnad sits istället.manlär sig också att inte äta innan ritt och attgå på toan innan
Vad har ni för bett?
Thijs har de bett han gillar
han har en portugisiskt showbett när han arbetar,annars körs han på liverpoolstång(jo jag tror det är jättebra med kröning för dressyrhästar o hästar i allmänhet)
tränsbett brukar han ha oledat eller tredelat.fördrar det oledade .har prova t hackamore.rena skiten enl honom.
Han har aldrig haft en fancy kapson men funderar nu på att skaffa en för linlöpning.Eller bygga en roundpen med hård botten i mitten,kanske bätter idé?
Har ni nosgrimma?nä
Varför?
tränset blir så eländigt tungt att lyfta och jag blir nte starkare direkt.dessutom skal man krångla med gummiöronen när dt skall på.SÅ enkelt som möjligt vill jag ha det.Vi har en rem runt huvudet,då är vi båda nöjda.
Även på den ena unghästen.Den andra har inet kommit än men jag tror inet dne har nosgrimma heller.
jo förresten,jag har nosgrimma på uterittstränset,för att matcha hans strasspannband.(nosisen i strass också,ja jag vet att jag är fånig)Den är dock spänd så han kan gäspa,viktigt tycker jag.
Rider ni skänkelvikning? eh,ja på sätt och vis
Varför?
jag tror aldrig vi gjordet det i den bemärkelsen.kanke pånågon uppvisning precis i bröjan.Nu rider vi långsam o kontrollerad skänkelvikning ett par steg in vidrampen så han komer exakt in.Numera vet han var hanskalls tå och kan faktiskt undvika att misshandla foten också!Han börjar inte luta sig inåt innan jag säger till,alla mycket tacksamma för det
Thina
www.alsterfeldt.nu