JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Western
Trådstartare
Trådstartare
fancyfree
Startdatum
Startdatum
6 Jul 2007
Svar
Svar
7
Visningar
Visningar
889
Det finns olika sadlar till olika grenar, men för det mesta så kan jag inte se skillnad på dom
Finns det någon hemsida någonstans där skillnaden mellan alla dessa sadlar förklaras, eller någon som har lust att berätta lite?
Sv: Lite hjälp tack.
ja e inte heller så jätte duktig på de där me sadlar men nåra vet ja.
reiningsadel: är mer lutat alltså är de som man sitter lite i en uppförsbacke.
ranchsadel: har ett tjockare horn och är VÄLDIGT tung sen vet ja inte så mkt mer om den.
ropingsadel: har ett högre/längre horn och runda stigbyglar.
showsadel: ser du säkert skilnad på. den är mkt mer utsmyckad me sliver o sånt än va andra sadlar är
nu skrev ja bara de ja visste de viss säkert mkt mera saker som man kan se
men hoppas de va till nån sorts hjälp
Tack, det var det absolut. Showsadlar kan jag se, men vem kan inte det
okej va bra då
hade du tänkt o köpa en sadel lr?
Nope, hästen först kanske. Men det dröjer ett tag det också, tänkte bara att jag skulle skaffa mig lite w-sadelkunskap
okej hehe
aa de ealltid bra men ett tips ta dit en vettig sadelprovarae sen när du ska skaffa enoch ta inte en reiningsadel dom tycker iaf inta ja e bekväma
Självklart ska jag göra det, för hästens skull.. Jag vet inte om det var en barrel race eller pole bending sadel som såg såå bekväm ut, snygg också. Ska kika runt lite
de kan de nog va den e nog jäkligt bekväm o galopera i! om man tänker på grenen så borde den ju vara de
Utrustning
är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan.
Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Ekonomi & Juridik
Hej, jag och min sambo har köpt en liten hästgård. Det är stall och bostadshus på en fastighetsbeteckning om ca 2,6ha med 1ha skog, 1ha...
2
Utrustning
Hej!
Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Utrustning
Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Sängproblem...
Hemmet I natt provade jag att lägga ett liggunderlag (billigaste varianten från biltema) under bäddmadrassen, efter att läst om det tipset när...
cherie
31 minuter sedan
Bästa ögoncreme
Kropp & Själ Jag är supertorr runt ögonen och smörjer med denna. Är som ett större stift så smidigt att ha med sig om man behöver fylla på.😊...
super
Idag kl 02:57
Tjockistråden 4
Kropp & Själ Så dumt när vården inte är lyhörda och inte lyssnar på vad du säger 😡.
Det positiva är ju ändå att du, trots vikten- då det ju kan...
Fjordfrälst
Idag kl 00:25
Svar: 545
Visningar: 41 528
Allmänt