Lite hundråd tack

Sv: Lite hundråd tack

Ja, Ulf Van Havenstad är/var väl dvärgschnuzer ? Jösses vilken snygging :love:

Men det är ju en trimras. Jag kan inte trimma :crazy:. Vill man ev ha till utställnings så är ju det en viktig del.
 
Sv: Lite hundråd tack

Nej det är klart. Trimmas ska den ju, och särskilt om man vill ställa ut. Vet inte hur ofta man behöver trimma dem (har ju ingen själv, utan är mest förtjust i rasen ändå), och runt 3-400 per gång kostar det väl att lämna till proffs (vi har lämnat in vår cocker ett par gånger för frisering, och då har det kostat 350).

Lycka till med vilken ras det än blir :)!
 
Sv: Lite hundråd tack

*kl*

Efter att haft drömmen efter min avlidna basset hound så funderar jag även liiite smått på denna ras. Jag lade ut en tråd om någon kunde tyda varför jag drömde om honom nu. Jag tolkar det som att han visar mig vilken ras jag ska ha, en ras jag kan och vet väldigt mycket om.

Problemet är då att jag är oerhört kräsen med uppfödare, och vissa linjer vill jag absolut inte ha på min basset hound. Jag var i kontakt med en av dom få uppfödare jag skulle vilja köpa av men fick så otrevligt mail tillbaka, vilket jag finner konstigt för jag vet att uppfödaren ifråga är en väldigt trevlig person :confused: Helst av allt vill jag ha en äldre omplaceringshund, men hur hittar man såna då dom väldigt ofta omplaceras till folk uppfödaren känner ?

Ska fundera vidare på detta lite, jag har ju tid på mig.
 
Sv: Lite hundråd tack

Jag tror också en dvärgschnauzer skulle passa, och trimma kan man få lära sig hos uppfödaren många ggr. Annars är det ju många uppfödare och hundfrisörer som kan sköta trimningen åt en, pälsvården är ju mkt enkel om man tex jämför med pudel :)
 
Sv: Lite hundråd tack

Tack för tipset.

Har kollat runt på cavalier king charles spaniel med dom linjer jag vill ha, och dom finns inte i Sverige. En dansk uppfödare nämligen.

Men kollar just nu runt bland basset hound -kennlar som jag kan tänkas köpa ifrån. Har skrivit mail till två uppfödare, som jag hoppas kommer ihåg mig fast det var flera år sen jag pratade med dom. Ska se vad dom svarar *spännande*
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 849
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 913
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 385
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 647
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp