Lite info om nyheter i den nya versionen av forumet

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Jag har arbetat med den här nya versionen i månader men jag har inte full koll på alla nyheter.
Hjälp gärna till att lista nyheter som ni upptäckt och kommentera vad ni tycker om dem.

Två saker som bör underlätta postande är att det finns en Posta ny tråd på nästan alla sidor. Om sidan inte har en koppling till ett specifikt forum får man upp en lista och kan välja vilket forum man vill posta i.

Högt upp i varje forum kan man dessutom börja skriva en ny tråd direkt.

Menyn är annorlunda, i den gamla versionen fanns det dubbla menyer på större skärmar. Den nya är lite av en kombination av de två. För mindre skärmar finns nu en "hamburger"-meny som är lite av standard för mobiler.
 
De användare som inte laddat upp en egen avatar (gör gärna det) har nu alla fått en lite personligare avatar baserat på användarnamnet.
 
Jag har arbetat med den här nya versionen i månader men jag har inte full koll på alla nyheter.
Hjälp gärna till att lista nyheter som ni upptäckt och kommentera vad ni tycker om dem.

Två saker som bör underlätta postande är att det finns en Posta ny tråd på nästan alla sidor. Om sidan inte har en koppling till ett specifikt forum får man upp en lista och kan välja vilket forum man vill posta i.

Högt upp i varje forum kan man dessutom börja skriva en ny tråd direkt.

Menyn är annorlunda, i den gamla versionen fanns det dubbla menyer på större skärmar. Den nya är lite av en kombination av de två. För mindre skärmar finns nu en "hamburger"-meny som är lite av standard för mobiler.
En nyhet är ju att själva forumen nu ligger mycket ”djupare” på sidan och är svårare att komma åt, kräver fler klick, än förut - iaf om man kommer åt sidan via mobilen.

En klar försämring, om du frågar mig. Varför göra det innehåll som är anledningen till att man besöker sidan mer svåråtkomligt? Min gissning är att konsekvensen blir att trafiken på forumen, antal nya trådar och läsning av nya trådar minskar, lite oklart för mig varför man vill åstadkomma det. Varför styra över folk till diskussion i trådar de redan varit aktiva i, snarare än att hoppa på nya diskussioner och trådstarter?
 
Det blir i forumen när man kollar listan över trådar eller vad man ska säga väldigt få trådar som syns på skärmen på mobilen. Man får scrolla massor om man vill kolla vad för nya trådar som postats. Åtminstone jag ger upp då och struntar i det.

Jag gillar nya menyn, men skulle vilja ha den på höger sida istället för vänster.

Annars funkar det bra tycker jag
 
Jag upptäckte precis en ny smart funktion under Nya inlägg.
Filtrering.
Man kan välja vad som skall visas där och man kan även spara det man vill ha, så att just den lista man vill se visas varje gång man klicka på Nytt.
bevakade.PNG
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 484
Senast: Nahar
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 174
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 957
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 777
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad tar upp plats i mobilen?
  • Ulvlek
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp