Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har fått 2 st katter. Ett syskon par med 2 st tjejer.
De ska till en början vara innekatter.
Men nu är det så här att det var väldigt längesen jag hade katt och den ena lite blyga vill hellst vara under sängen och inte komma fram. Medans den andra går runt i mitt sovrum men vill inte gärna lämna det.
Ingen av dom vill äta eller gå på toa. Haft dom här ca 24 h.
Vad ska man göra? Jag förstår ju att det är mycket nytt för dom och att det tar lite tid innan de får förtroende för mig.
Ska man bara vänta ut dom? Man vill ju gärna se att dom äter och går på lådan..
Lite tips tack
Ställ in lådan under sängen så inga onödiga olyckor händer. Mat och vatten kan gärna stå i samma rum men inte under sängen utan ställ det så sängkatten får gå en bit för att få mat. Sen är det bara att vänta ut dom
Vi har haft lite olika med våra katter... Den första var en utslängd kise som bara bestämde sig för att bo här. Henne hade vi inga problem med alls, förutom att vi först inte ville ha någon katt
Den andra fick vi som unge, och hon ville inte heller gå på lådan. Men vi var alltid hos henne, hon var begränsad till min systers rum den första veckan, eftersom det var min systers katt och vårt hus är lite för stort för att en liten katt ska få spatsera runt helt fritt. Har dessutom en läskig trappa... Men vi väntade bara ut henne. Höll henne alltid sällskap, lekte och gosade. Så tillslut gick hon på lådan (som hon i början legat och sovit i...), och hon kom igång med ätandet. Så det är bara att vänta!
Kropp & Själ Jag har fått eksem av andra Locobase produkter, nånting i dem jag inte tål. Vågar inte chansa så nära ögonen..
Ska kolla på den. Verkar...