Bukefalos 28 år!

H

Havok

Vad kan man göra åt en häst som hoppar för nära hindren? Alltså inte hoppar av för sent, utan inte lämnar någon luft när den hoppas så att den nästan slår i med mage och ben.
Hästen ajg har problemet med river nästan aldrig, men är i och slår på bommarna hela tiden. Det är väldigt stressande.
Tacksam för tipps.
 
Börja träna och fråga din tränare vad som passar er bäst. annars är lägg fram rv bommar frmför hindret och därmed hjälp hästen att hitta rätt avstånd. lycka till...malin
 
Jag rider inte för tränare.
Hur menar du då? om jag lägger bommar på ett visst avstånd framför hindret som vi provar ut så ska hon komma upp bättre över hindret?
ska prova det i på söndag då. Tack.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
572
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
31
· Visningar
1 136
Senast: Blyger
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
273
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp