Lite vänliga råd sökes. Fång, luftvägsproblem, övervikt etc.

Sv: Lite vänliga råd sökes. Fång, luftvägsproblem, övervikt etc.

men varken de eller jag upplever det som något aktuellt att ta en häst på foder och direkt dra igång en dunderutredning med räkning som landar på 10 papp +.

Då skulle jag inte ta mig på det.

Min förhoppning var alltså att jag skulle kunna rehabilitera henne så gott det går med sund kost, utevistelse och rörelse då det enlig mig är vad hon fysiskt saknar. När jag i liten skala haft möjlighet att göra detta med henne tidigare har en avsevörd förbättring skett. Tror ni detta är möjligt eller är jag helt ute och cyklar?

Det kan gå, men det beror ju helt på hur stora problemen är och det vet man ju egentligen inte förrän man har varit på klinik och fått hästen kollad först.
 

Liknande trådar

Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 372
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Reville
·
Hästvård Fick ikväll samtalet jag INTE ville ha. Min älskade lilla kallblodsdam som är utlånad till fodervärd har fått fång igen. :cry: Hon...
2
Svar
38
· Visningar
5 438
Senast: pulkaskurk
·
A
Foder & Strö Hej Behöver lite tips och råd om kommande betessläpp. Har en fyraårig unghäst o en liten b-ponny på 24 år. Unghästen är inga...
2
Svar
28
· Visningar
3 371
Senast: anni0001
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp