Liten klippmaskin

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 3 517
E

Egonson

Är det någon som har tips på en liten, billig men ändå duglig klippmaskin? Har en stor rejäl DeLaval som verkligen är skitbra, men stor som sagt..
Skulle gärna vilja ha en liten att finputsa kanter med, klippa rent runt sår t.ex men har inte lust att lägga pengar på nåt dyrt.
Jula har en hundmaskin Moser 1400, men funkar den öht?

Sv: Liten klippmaskin

Hej. Jag har en Moser Max45 som är jättebra! Den klipper jag halva hästen med utan problem och det blir jättebra. Trots sin relativa litenhet är den stark i motorn. Den har två hastigheter och t om en liten fläkt som ska kyla motorn.

Det följer med ett skär men det klipper inte så jättekort, 3mm men det finns ju andra skär att köpa till. Kanske kan du i så fall be om att få ett annat skär i stället?

Jag rekommenderar verkligen denna maskin. Den kostar visserligen ca 1500 men den är väl värd pengarna. Har haft andra små maskiner men de har varit alldeles för motorsvaga - orkar ingenting.

Moser Max45 har en motor på 45 watt medan den du frågade om (Moser 1400) bara har en motor på 10 watt. Stor skillnad! :)

Vet inte alla som säljer den men här köpte jag min:
http://www.haromi.se/ finns under "hundar"

Senast ändrad av en moderator:

jag finputsar med en hundtrimmer från rusta, kostar inte alls mycket. finns att beskåda på deras hemsida.

Hr en Moser max och den helklipper lätt en häst! Tar lite tid eftersom den måste komma exakt mot hårriktningen (de större brukar man kunna köra på och de tar bra ändå). Klart värt pengarna om man inte klipper många hästar ofta! Har originalskären på och de klipper normalkort. Går att beställa bredare skär som är som en stor klippare i8 bredd om man vill klippa effektivare!

Den här tråden hade jag glömt :o Typiskt.
Men jag tänkte titta på den på Rusta, det var ett bra tips. Snål som jag är :D Har som sagt redan en stor bra maskin så den lilla skulle mest vara till att jämna kanter och så.

praktiskt med billigt, när skäret blir dåligt kan man ju köpa en ny maskin ;)

Vad tycker ni om Moser Rex då?
Moser Max låter bäst men vet inte om den finns att köpa häromkring, Eko har ju tagit bort djurgrejerna :mad:

Vill veta samma sak, skulle behöva en liten att klippa ansiktet och så med.

Jag tänkte ta den först men avstår eftersom jag upptäckte att den nog behövs till lite mer än bara kanter. Känslig häst som inte tycker om att ha en jättemaskin vid öronen!

Vill helst ha en Moser Max efter att ha läst (och provat) men problemet är att jag helst behöver en typ NU ;) Och jag vet inte om det finns någon åf i Halmstad. Jula har ju bara Moser Rex.
Kan beställa över internet men det kan ju ta tid.

Hittade en affär här som har men där är den ju typ 400 spänn dyrare än alla andra ställen :crazy: Verkar liiite onödigt.

Hihi, hittade en på Hööks, den är ju bra mycket billigare än Moser Max men hur funkar den då? Går skären att slipa?

Vilken ska man ta av Moser Rex eller Hööks Showmaster om man nu väljer i den prisklassen?

Liknande trådar

Utrustning Min lilla klippmaskin gav upp häromdagen, och nu letar jag efter en ny. Jag hade en Sectolin som funkade bra i ett år, sen blev den bara...
Svar
19
· Visningar
4 266
Senast: caballus
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt... 2
Svar
34
· Visningar
5 682
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Jag har en stor klippmaskin som jag är jättenöjd med, men jag skulle vilja ha en mindre till huvud, öron, eventuellt ben. Tips? Moser...
Svar
4
· Visningar
1 428
Senast: ygenda
·
Hästvård Är det någon här i stora Bukevärlden som har en av dessa maskiner, eller helst har provat på båda två, som skulle vilja ge mig en liten...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: SkogsToka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka