liten laptop

imported_gerbera

Trådstartare
Jag inser att jag bör skaffa mig mitt livs första dator för att klara mina studier (och kunna surfa på spännande platser). Är av ren princip inte så sugen på en appledator men annars har jag ingen aning om vad jag vill ha. Krav ett är att det inte ska vara massa strul. Alltså inte windows vista eller andra styggelser (fast det kanske man inte får med längre...). hjälp gärna en förvirrad stackare.

Sv: liten laptop

Ska du bara surfa och göra lite skolarbete så duger ju en vanlig miniPC. De blir billigare och billigare numera. Kolla så den har minst 1 gb arbetsminne, blir så segt annars att jobba med den, och gärna 120 gig hårddisk eller liknande. De flesta är ganska likartade.

med windows/linux blir det strul, främst pga att de ska göra ett system som är tillgängligt för all hårdvara, vilket inte är direkt praktiskt applicerbart utan besvär.. det ihop med alla tillverkare och deras drivrutiner.

apple är plug 'n play och macbook air är en liten smidig laptop som faktiskt fungerar att jobba på.

Nu har jag haft Mac sen -97 och kan inte tänka mig en annan dator, men att säga att en Windowsburk inte funkar att arbeta på är väl att ta i? Att säga att det funkar men är lite krångligare är väl närmare sanningen ;) men det är ju så subjektivt.

Jag tror TS (hej du :D ) skulle trivas alldeles utmärkt med en liten miniPC av valfritt märke, men gärna med Windows 7. Själv har jag (förutom min Macbook Pro) en EeePC av billigaste modell med Windows XP, och jag diggar den skarpt. Vad jag inte gillar är XP, men det går ju att uppgradera.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka