Liten plasflaska

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 043

Rie

Trådstartare
När man bara tar lite fika med sig nedpackat i tex en midjeväska på en promenad/vandring , och ändå vill ha lite mjölk till teet - vad använder ni för flaska?
Det behövs ju så lite.

Jag vill ha en lite plattare flaska i plast, ungefär som sambon har i sitt vätskebälte.
Jag har inte hittat någon sådan flaska någonstans.

Någon som har ett tips?

När man bara tar lite fika med sig nedpackat i tex en midjeväska på en promenad/vandring , och ändå vill ha lite mjölk till teet - vad använder ni för flaska?
Det behövs ju så lite.

Jag vill ha en lite plattare flaska i plast, ungefär som sambon har i sitt vätskebälte.

Någon som har ett tips?

Intersport (och säkert de flesta sportaffärer) har flaskor för vätskebälten att köpa separat, kan det funka?

Det behövs ju så lite.

Någon som har ett tips?

När jag åker skidor har jag sånahär med mig i midjeväskan. Dricker alltså ur innehållet och tar med vatten/oboy/mjölk i dom. Bra storlek tycker jag, inte platt dock, men kan kanske funka ändå.

Bifogade filer

• 20200715_173411.webp
    20200715_173411.webp
    36 KB · Visningar: 11
Jag brukar ta en liten burk eller flaska, t ex en sån där liten som man brukar få marmelad i på hotell, eller en sån som man kan köpa på t ex apotek att hälla schampo i när man ska resa. Jag lägger lite hopvikt plastfolie över öppningen innan jag skruvar på kork eller lock så håller det tätt.

• Gilla
Reactions: Rie
Det där med sökord........jag sökte på vattenflaska och liknande på sportaffärernas hemsidor.
Nu när jag sökte på vätskebälte så säljer Intersport separata.....
Tack. Ska köpa den.

Jag brukar ta en liten burk eller flaska, t ex en sån där liten som man brukar få marmelad i på hotell, eller en sån som man kan köpa på t ex apotek att hälla schampo i när man ska resa. Jag lägger lite hopvikt plastfolie över öppningen innan jag skruvar på kork eller lock så håller det tätt.
Bra ide´, ska se om jag har någon sådan hema.

Det behövs ju så lite.

Någon som har ett tips?
Apoteket har en del små, bra behållare för vätskor, som kallas resesortiment.,Ungefär samma finns på typ Dollarstore och Åhléns också.

Jag brukar ta en gammal medicin- eller vitaminburk med skruvlock, lagom till en mjölkskvätt. Fast inte platt den heller förstås.

• Gilla
Ska man på typ fjällvandring brukar jag ha med sådana små mjölktrianglar med lång hållbarhet. Skräpet får man ju ta med hem, men de är väldigt smidiga just pga lång hållbarhet och inte i behov av kyla!

• Gilla
Bra med plattare, men kan gå med smal avlång också tänker jag.
Hade fika för 4 i denna* igår, men det blev lite knöligt. I stället för kosorna, finns nu ihopfällbara plastkosor och jag tänkte då planera och låta förpackningarna vara i väskan inför kommande vandringar.
I förrgår blev det lite hastigt med 30 min varsel med tid som även då innefattade att äta innan.
Så det blev lite ihoprafsat.
Tänkte vara bättre förberedd nästa gång....

*
https://www.klattermusen.com/sv/ryg...422u01-fimmafang-4.0-lumbarpack-burnt-russet/

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
365
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
886
Senast: Raderad medlem 142658
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka