Bukefalos 28 år!

Liten, robust hund?

Sv: Liten, robust hund?

Jag sällar mej till skaran som säger Jack Russell. En släthårig som är trevlig i temperamentet är det bästa som finns om man vill ha en rolig hund som är med på det mesta.
 
Sv: Liten, robust hund?

*KL*
Och jag säjer schnauzer! Man behöver inte trimma den utan går även att klippa/raka, min ägnar jag minimal pälsvård på! Och det lilla jag gör väger till hundra gånger upp att den inte fäller :) I övrigt en toppenhund!
 
Senast ändrad:
Sv: Liten, robust hund?

*KL*
Och jag säjer schnauzer! Man behöver inte trimma den utan går även att klippa/raka, min ägnar jag minimal pälsvård på! Och det lilla jag gör väger till hundra gånger upp att den inte fäller :) I övrigt en toppenhund!

Har kollat ltie på schnauzer också, tycker de ser fina ut men har kanppt itne träffat ngn. Är en på jobbet som har en men han verkar mest tjurig och tråkig ;)

Hur är dom? Vill ju ha en pigg hund men som ändå inte klättrar på väggarna om det skulel bli ngn dag man inte hinner rasta orentligt.
 
Sv: Liten, robust hund?

Jag sällar mej till skaran som säger Jack Russell. En släthårig som är trevlig i temperamentet är det bästa som finns om man vill ha en rolig hund som är med på det mesta.

Dom är inte överenergiska då? Grannen har en som visserligen är tax i också och han är lite för mcyket även om han är jättesöt. Skäller konstant och jagar bilar och kan motioneras massor men ändå ha överskottsenergi. Tyvärr har den ocvkså verkat helt avskräckande på min sambo ;) Fast jag gilalr honom men som sagt, han känsn ltei för mycket.
 
Sv: Liten, robust hund?

synd att den skulle vara korthårig annars skulle jag föreslå wheaten terrier som iofs inte fäller men behöver borstas, de varken jagar eller vaktar (fast just min tror ibland att hon är född till vakthund) och är robusta, pigga, människoälskande och vackra att se på :)

Har kollat väldigt mycket på dom för några år sedan och tyckte dom verkade himla trevliga men de är ltie för låpnghåriga, känns lagom kul när de rullat runt i koskit, sågspån och hö :D Sen är de nästan ltie stora.
 
Sv: Liten, robust hund?

Min lilla flicka är aldrig sur eller tråkig :) Hon är glad o pigg o med på allt, är med mej överallt o blir omtyckt av alla. Och likväl som vi kan ta en långpromenad eller vara iväg i stallet hela dagen o hon springer runt o leker med alla sina vänner så går hon o lägger sej i sin korg (eller våran säng :angel: ) när vi kommer hem. Och att gå ut när det regnar, pytt, då vänder hon på trappen o kan minsann hålla sej hela dagen för att slippa gå ut i regnet. Det är helt enkelt en mkt trevlig hund som anpassar sej till dagen! Det brukar säjas att en schnauzer är en stor hund i en liten kropp o det stämmer så väl! Och de små olater just min flicka har lagt sej till med på äldre dar är nog snarare mitt fel, hon är ju så lätt att skämma bort:love: Fråga gärna mer om du undrar över något! Tycker verkligen du ska ta dej en funderare till om denna hunras o träffa fler!
 
Sv: Liten, robust hund?

Min lilla flicka är aldrig sur eller tråkig :) Hon är glad o pigg o med på allt, är med mej överallt o blir omtyckt av alla. Och likväl som vi kan ta en långpromenad eller vara iväg i stallet hela dagen o hon springer runt o leker med alla sina vänner så går hon o lägger sej i sin korg (eller våran säng :angel: ) när vi kommer hem. Och att gå ut när det regnar, pytt, då vänder hon på trappen o kan minsann hålla sej hela dagen för att slippa gå ut i regnet. Det är helt enkelt en mkt trevlig hund som anpassar sej till dagen! Det brukar säjas att en schnauzer är en stor hund i en liten kropp o det stämmer så väl! Och de små olater just min flicka har lagt sej till med på äldre dar är nog snarare mitt fel, hon är ju så lätt att skämma bort:love: Fråga gärna mer om du undrar över något! Tycker verkligen du ska ta dej en funderare till om denna hunras o träffa fler!


Låter som en go hund, pratad mer med hon på jobbet idag som har en och han är visst väldigt busig när det gäller, vad tjurigheten beträffar är det nog mest när det regnar ;) Kanske är en rasegenskap att inte gilla regn :D
 
Sv: Liten, robust hund?

Dom är inte överenergiska då? Grannen har en som visserligen är tax i också och han är lite för mcyket även om han är jättesöt. Skäller konstant och jagar bilar och kan motioneras massor men ändå ha överskottsenergi. Tyvärr har den ocvkså verkat helt avskräckande på min sambo ;) Fast jag gilalr honom men som sagt, han känsn ltei för mycket.

Dansk/Svensk gårdshund då?

Lite lik russeln i utseendet, samma storlek men lite robustare. Har mycket energi men är mildare i temperamentet. Väldigt keliga o lyhörda, ingen trimmning o inte så skällig även om de kan gläfsa till o larma när det kommer någon. Inomhus trivs de bäst i famnen eller sängen under täcket. (Fast min sover inte i sängen med oss)
 

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 244
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 397
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 544
Senast: Fetaost
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 588
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp