Liten ryttare och stor häst *bildtråd*

Egentligen lite ironiskt men...
Ryttare: 162 cm
Häst: 162 cm
Ser ut...såhär :grin:

11167660_678034385653230_5982613605923677526_n.jpg
 
I mitt gamla stall hade vi en STOR kraftig historia till häst. 170+ samt bred, gick som voltige häst för klubbens lag.
Vi vuxna stor ryttare, ja vad ska man säga, vi viste att vi skulle få jobba i 60 min när man kom och såg att hans namn brevid sitt.
Inte allt för pigg och tung i handen är bara förnamnet på vad han kändes som.
Men.... Kasta upp en ryttare på glada 145 och 35-40kg (liten tjej) och f..n skapet gick som en dans.....:D:p:D
Så i min värd finns det inget för stort eller för litet... Det handlar om samspel...
Är själv 170 och älskar att rida PONNY!
 
Sv: Liten ryttare och stor häst *bildtråd*

Just ja! Jag kan ju bidra till den här tråden! Med en liten modifikation.

"Normalstor ryttare på huge häst!"

Jag red ju lite sporadiskt på en jättefin ardenner som hette Atlas för några år sedan. Han dog tyvärr för några år sedan. Han var väldigt rar. Pigg och arbetsvillig. RIP Underbara Atlas. Jag var 167 cm och vägde ca 64 kilo vid det tillfället.

images
Fina fina Atlas vilken härlig, känslig herre han var trots sin storlek.
 
Jag är själv 160cm/50kg pcg red en (enligt mig) jättestor häst! Han är 170 cm i mankhöjd och väldigt grov... Kände mig pytteliten men min tränare sa att det funkade så jaa, bara att lyda och försöka göra det bästa av situationen!
 
Jag är själv 160cm/50kg pcg red en (enligt mig) jättestor häst! Han är 170 cm i mankhöjd och väldigt grov... Kände mig pytteliten men min tränare sa att det funkade så jaa, bara att lyda och försöka göra det bästa av situationen!

Haha - jag är 157, 55 kg, och min häst är ett stabbigt halvblod på 170. Det går utmärkt! Har tävlat en som var 176 tidigare, det gick fint det med.

Mankhöjden är inte vad som avgör om en häst är lättriden eller inte. En olydig och stenhård ponny på 140 kan vara betydligt mer krävande och svår, än ett smidigt välridet halvblod på 175. :)

Har aldrig fattat det där att folk direktkopplar "liten" med "lättriden".
 
Det stämmer, den hästen jag red var en ridskolehäst som hade bott på ridskolan sen den föddes. Så man kan väl säga att den inte va "jätte" glad för att bli riden igen... Den var seg om man ska säga så och kanske inte precis min favorithäst.
 
Van Remo : hittar du utrustning till honom? täcken? i vilken storlek? Han är helt megaenorm!! :love:
Men jag skulle inte slippa upp en gång.. Eller ens våga..
Var han stor redan som föl?:)
 
@videnlis Ja han var väldigt stor redan som föl. Och växte mycket men jämnt de 3 första åren. Som 3-åring var han redan 186 cm :p
Utrustning går bra. Han är mest hög, men har en rejäl bål. 165 täcken passar, men då måste de vara stora i storlekarna :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 308
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 044
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2
Svar
21
· Visningar
620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp